کد خبر : 23252

امید به بهبود بازار پلی اتیلن پس از روز ملی چین

polyetilen-s

پتروتحلیل- قیمت پلی اتیلن در طول هفته گذشته و در چین ثابت بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، با توجه به کاهش فعالیت ها در بازار به دلیل تعطیلات پیش روی روز ملی در اوایل اکتبر قیمت پلی اتیلن تغییر محسوسی نداشت.

یک تولیدکننده کیسه های پلاستیکی گزارش داد: پیشنهاد قیمت برای پلی اتیلن سبک خطی و فیلم در محدوده ۱۱۰۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن و به صورت CIF از خاورمیانه داشته ، همچنین قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم نیز در محدوده ۱۱۲۰ دلار در هر تن به او پیشنهاد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر تقاضا برای محصولات نهایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است. با این حال تولیدکننده های چینی امیدوار هستند که تقاضا در ماه نوامبر با توجه به جشن های کریسمس و افزایش خریداران از ایالات متحده آمریکا افزایش یابد.

یک تاجر چینی نیز گفت: در هفته جاری پیشنهاد قیمتی برای پلی اتیلن از تایلند داشته است. به گفته وی قیمت پلی اتیلن سبک فیلم ۱۲۰۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین فیلم نیز در محدوده ۱۱۶۵ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن و قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۱۱۴۰ دلار در هر تن و به صورت CIF و نقدی به او از سوی تاجران تایلندی پیشنهاد شده است.

این تاجر چینی گفت: در حال حاضر فروش پلی اتیلن توسط آنها ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته ، این در حالی است که عرضه نیز به حد کافی در بازار وجود دارد. تاجران امیدوار هستند که تقاضا بعد از تعطیلات روز ملی چین که از اول اکتبر آغاز می شود، افزایش یابد. اما در حال حاضر موقعیت های فروش کاهش یافته است و به این ترتیب قیمت واردات برای پلی اتیلن سبک فیلم در چین با افت ۲۰ تا ۴۰ دلاری در محدوده بالای قیمتی در هفته گذشته در محدوده ۱۱۸۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن و برای پلی اتیلن سنگین فیلم ۱۰۸۵ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن به صورت سی اف آر و در چین گزارش شده است. همچنین قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۱۱۲۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن سی اف آر چین اعلام شده است.

انتظار می رود قیمت پلی اتیلن در چند روز قبل از تعطیلات روز ملی چین، ثابت بماند و احتمال تخفیف در معاملات نیز دیده می شود.

ارسال نظر