کد خبر : 23035

قیمت های کفِ بازه در بازار پلی اتیلن در چین محو می شوند

polyetilen5

پتروتحلیل- باتوجه به اینکه در دو هفتۀ گذشته قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی در بورس کالای نیویورک در حدود ۴۵ دلار در هر بشکه بود و قیمت نفتا در بازار نقدی افزایش داشت و به مرز ۴۰۰ دلار در هر تن بازگشت، در هفته گذشته در چین قیمت پلی اتیلن افزایش یافته و بیشترین میزان افزایش در کفِ محدودۀ قیمتی این کالا دیده شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پلی اتیلن وارداتی هم از منابعی که محصولاتشان مشمول گمرک می باشد و هم از منابع غیر مشمول گمرک به صورت CFR و با قبول شبه پول با افزایش ۶۵ تا ۷۰ دلاری در کفِ محدودۀ قیمتی به شرح زیر بوده است: ۱۱۶۵ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن با چگالی کم و ۱۱۷۰ تا ۱۲۳۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن خطی با چگالی زیاد.

یکی از تبدیل کنندگان در بخش بسته بندی گفت برای فیلم پلی اتیلن خطی با چگالی کم از عربستان سعودی و به صورت سی اف آر ۱۱۰۰ دلار در هر تن و از منابع جنوب شرقی آسیا بدون عوارض گمرکی قیمت ۱۱۶۰ دلار در هر تن پیشنهاد دریافت کرده است.

این تبدیل کننده می گوید: «تقاضا برای محصولات نهایی ما این روزها با ثبات است. با وجود اینکه معمولا در حدود ۷۵ درصد از محصولاتمان را صادر می کنیم در پی پایین آمدن ارزش یوآن شاهد افزایش تقاضا نبوده ایم.» در داخل چین نیز قیمت ها روند با ثباتی را در این هفته داشتند.

یکی از توزیع کنندگان می گوید: «به سبب اینکه اکثر خریداران باتوجه به دورنمای نامشخص بازار فراتر از نیاز خود خرید نمی کنند مبادلات محدود باقی خواهد ماند.»

با توجه به اینکه فروشندگان بر قیمت های پشنهادی خود اصرار می ورزند به طوری که کمتر نگران احتمال کاهش بیشتر قیمت انرژی هستند احتمال می رود قیمت های پلی اتیلن در کوتاه مدت باز هم شاهد افزایش باشد. با این حال دورنمای چند ماه آتی هنوز نامشخص است زیرا با توجه به پایین ماندن قیمت اتیلن در بازار نقدی، وضعیت تقاضا شاهد بهبود نبوده است.

ارسال نظر