کد خبر : 23048

پیش بینی های بازار پی وی سی اروپا برای اوایل ماه اکتبر

pvc_en

پتروتحلیل- در بازارهای اروپا قیمت قراردادهای پی وی سی در ماه سپتامبر به پایین آمدن ادامه دادند و معامله کنندگان پیش بینی های خود از قیمت این کالا برای ماه اکتبر را اعلام کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تولیدکنندۀ پی وی سی در جنوب اروپا برخی از قراردادهای خود برای ماه سپتامبر را پس از دادن تخفیف های ۳۵ یورویی در هر در ابتدای ماه، با ۴۵ یورو کاهش در هر تن نهایی کرد. یکی از منابع تولیدگنندگان اشاره می کند: «تقاضا خوب است و برخی از تولیدگنندگان موجودی کمی دارند. زود است که درباره دورنمای ماه اکتبر اظهار نظر کنیم ولی ما معتقدیم بسته به بازار صنایع بالادستی و ذخیرۀ کالاهای تولیدکنندگان، ایجاد ثبات ممکن است. پیش بینی ما این است که در ماه آینده شاهد کاهش قیمت نباشیم.

یکی از تولیدکنندگان پی وی سی در غرب اروپا پیش بینی می کند که قراردادهای سپتامبر خود را با ۴۵ یورو کاهش در هر تن نسبت به ماه قبل نهایی کنند. یک منبع به نقل از یکی از تولیدکنندگان می گوید: «تقاضا معمولی است اما برخی از خریداران پیش بینی می کنند قیمت ها در ماه اکتبر کاهش یابد و از اینرو خرید نمی کنند. با توجه به قیمت های مواد خام ما فکر می کنیم که ممکن است قیمت های پی وی سی در ماه آینده با کاهشی جزئی رو به رو شود.

با وجود اینکه تولیدکنندگان از احتمال ایجاد ثبات در قیمت های این کالا صحبت می کنند اکثر معامله کنندگان باور دارند که قیمت های پی وی سی هنوز جای کاهش بیشتر را دارد. با توجه به بازار صنایع بالا دستی قیمت های اتیلن در بازار نقدی طی هفته های گذشته به ثبات رسیده است در حالیکه قیمت های نفتا در بازار نقدی در آغاز این هفته در شمال غرب اروپا و به صورت CIF تا مرز ۴۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

در ایتالیا آخرین قیمت پی وی سی K67 و گریدهای مخصوصِ FD با امکان پرداخت با ۶۰ روز تعویق به ترتیب ۸۵۵ تا ۹۳۰ یورو و ۸۶۰ تا ۹۶۰ یورو در هر تن بوده است. توزیع کنندگان پی وی سی تولیدیِ اروپای مرکزی تصدیق کردند که قیمت های ابتداییِ آن ها برای ماه سپتامبر کاهش جزئی خواهد داشت. طبق نظر فروشندگان، خریداران به سبب پیش بینی آن ها از پایین آمدن بیشتر قیمت در ماه اکتبر در خرید کردن محتاط هستند. فروشندگان همچنین پیش بینی نمی کنند این روند معکوس شود زیرا هزینه های مواد خام پایین باقی مانده است و عرضه به میزان کافی صورت می گیرد و آنان پیش بینی می کنند که برای ماه آینده قیمت پی وی سی به میزان جزئی کاهش داشته باشد.

برخی از تبدیل کنندگان خریدهایی را با تخفیف ۴۵ دلاری انجام داده اند و می گویند با توجه به اینکه پیش بینی می کنند قیمت ها همچنان کاهش یابد تا ماه اکتبر قصد خرید بیشتری ندارند. برخی از آنان پیشنهادهایی را برای کالاهای آمریکایی دریافت کرده اند. طبق گزارشات پیشنهادها پی وی سیِ آمریکایی به مقصد ایتالیا با سیستم DDP و مشمول ۶ درصد عوارض گمرکی و با امکان ۶۰ روز تأخیر در پرداخت، ۷۸۰ دلار در هر تن بوده است. علیرغم اینکه قیمت های پی وی سی آمریکا از منابع داخلیِ ایتالیا ارزان تر است به سبب پیش بینی های کاهش قیمت در ماه اکتبر کالاهای آمریکایی نتوانسته اند خریداران را جذب کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در آلمان یک توزیع کننده پی وی سی اروپای غربی را با کاهش ۴۵ دلاری نسبت به ماه گذشته ۸۸۰ تا ۹۰۰ دلار برای گریدِ K67 و ۹۰۰ تا ۹۱۰ برای گریدِ K64 و K65 و ۹۰۰ تا ۹۲۰ دلار در هر تن برای گریدِ K70 به فروش رسانده که سیستم فروش همۀ موارد بالا FD و با امکان پرداخت با ۳۰ روز تعویق بوده است. این فروشنده می گوید: «بازار در حال حاضر آرام است زیرا خریداران منتظر کاهش قیمت ها در ماه اکتبر هستند.» برخی از خریداران قراردادهای پی وی سیِ ماه سپتامبر خود را با کاهش ۴۵ تا ۵۰ دلاری در هر تن نسبت به ماه قبل نهایی کرده اند. خریداران معتقدند که بازار پی وی سی در ماه اکتبر هنوز برای کاهش جزئی قیمت جا دارد.

ارسال نظر