کد خبر : 22964

احتمال رشد قیمت پی وی سی در تایوان / چینی ها خوشبین نیستند

pvc1

پتروتحلیل- در چین عاملان مؤثر در بازار پیش بینی خود از قیمت های پی وی سی در ماه اکتبر را قبل از اعلام قیمت های جدید شرکت های بزرگ تایوانی بیان کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، مبادلات در هفته گذشته ضعیف بوده است، زیرا بسیاری از خریداران منتظر اعلام قیمت های جدید هستند و از طرف دیگر فروشندگان ادعا کرده اند که همۀ کالاهای خود برای ماه سپتامبر را به فروش رسانده اند.

اگرچه پیش بینی ها بهبود وضع را نسبت به سپتامبر نشان می دهد اما برخی از معامله کنندگان بیان کرده اند با توجه به اینکه محتمل می باشد به سبب ضعیف شدن اقتصاد چین، در پیش بودن تعطیلات و همچنین پایان یافتن فصل تابستان، وضعیت تقاضا بهبود نیابد، ممکن است جو بازار پی وی سی در ماه های آتی کاهشی باشد.

از طرف دیگر پیش بینی ها برای بهبود اوضاع غالبا بخاطر تعطیل شدن کارخانه های تولید پی وی سی در آسیا و اینکه ممکن است هند با پایان یافتن فصل باران های موسمی زودتر به خرید این کالا اقدام کند، بوده است.

یک منبع آگاه از قول یک تولیدکننده ژاپنی می گوید: « هنوز ماه پایان نیافته ولی ما سهیمه خود برای سپتامبر را فروخته ایم. در حال حاضر، ما منتظر هستیم تا شرکت های بزرگ تایوانی قیمت های جدید را اعلام کنند و سپس ما سیاست های قیمیتی خود را برای ماه اکتبر اتخاذ کنیم.

در حال حاضر ما در حال برنامه ریزی برای تمرکز کردن روی بازار هند هستیم زیرا ما در دیگر بازارهای آسیا برای رقابت با فروشندگان سلطه جوی چینی با مشکل رو برو هستیم. ما معتقدیم که قیمت های شرکت های بزرگ تایوانی در هفته آینده قیمت های خود را بالاتر از قیمت های فعلی تعیین می کنند».

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از تبدیل کنندگان اظهار کردن با توجه به اینکه فروشندگان غالباً فروش سپتامبر خود را کرده اند، آن ها هیچ گونه پیشنهاد برای پی وی سی وارداتی دریافت نکرده اند. او اضافه کرد: «ما احساس می کنیم با شروع فصل افت قیمت ها قیمت ها که قیمت های پی وی سی در چهار ماهۀ آخر سال تغییر خواهد کرد. قیمت های پی وی سی وارداتی در این هفته با رقم ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن به صورت CFR و دریافت پول نقد ثبات داشت و قیمت پی وی سی داخلی نیز در هفته گذشته شاهد تغییر چشمگیری نبود.

انتظار می رود هفته آینده یکی از شرکت های تایوانی قیمت های ماه اکتبر خود را افزایش دهد در حالیکه برخی از عوامل مؤثر این بازار در چین معتقدند به سبب هزینه های پایین انرژی و تقاضای کم قیمت ها به کاهش خود ادامه خواهد داد. یکی از معامله کنندگان می گوید: «تقاضا برای پی وی سی به شرایط اقتصاد چین بستگی دارد که آن نیز در حال تضعیف است. بنابراین ما با به بهتر شدن وضعیت قیمت ها در ماه های آتی خوشبین نیستیم.»

ارسال نظر