کد خبر : 22821

پیش بینی ها از بازار پی وی سی / نگرانی مصرف کنندگان ادامه دارد

PVC0

پتروتحلیل- با توجه به افزایش قیمت پی وی سی در بازار آسیا و همچنین افزایش قیمت دلار تا مرز ۳ هزار و ۴۷۰ تومان، احتمال می رود قیمت این کالا در نوبت بعدی اعلام قیمت ها توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی با افزایش روبه رو شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که هفته گذشته عرضه کننده های پی وی سی حجم عرضه های خود را در بورس کالا کاهش دادند و به این ترتیب معاملاتی با رقابت را پس از دوره ای از رکود رقم زدند.

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی معتقد است؛ با توجه به افزایش قیمت جهانی پی وی سی و همچنین رشد قیمت دلار، احتمال دارد قیمت پی وی سی در نوبت بعدی اعلام قیمت ها که ۳۰ شهریور اعلام خواهد شد، با رشدی معادل ۶۰ تا ۸۰ تومان روبه رو شود.

این در حالی است که هفته گذشته بیشترین رقابت متعلق به پتروشیمی غدیر از ۵۵ تا ۱۴۰ تومان در هر کیلو پی وی سی بود. همچنین گرید ۷۰ و ۵۷ آبادان نیز با سقف قیمت خریداری شد.

به گفته کارشناسان بازار علاوه بر عرضه های اندک، تحویل گرید ۷۰ نیز بسیار کند انجام می شود، به طوری که در حال حاضر فروش های تیرماه در حال تحویل به خریداران است و از این رو مصرف کنندگان در این خصوص ابراز نگرانی می کنند.

در همین حال گرید ۷۰ در ماه مرداد به میزان یک هزار و ۲۰۰ تن به خریداران فروخته شده ، همچنین در شهریور ماه هم طی دو نوبت این کالا معامله شده است.

این در حالی است که گفته می شود خط تولید گرید ۷۰ در پتروشیمی بندرامام آبان یا آذرماه تولید خود را آغاز خواهد کرد و پتروشیمی اروند نیز مدت زمان بسیار طولانی ای است که گرید ۷۰ تولید نکرده است.

از سوی دیگر گرید ۵۷ نیز وضعیتی مشابه ۷۰ دارد، به طوری که امروز قیمت آن به صورت تحویل در آبادان به ۳ هزار و ۹۰۰ تومان درهر کیلو رسید. گفته می شود خط تولید گرید ۵۷ نیز در پتروشیمی غدیر آذر و یا دی ماه شروع به تولید این کالا کند.

به گفته ایرانی، با توجه به کمبود عرضه پی وی سی احتمال می رود فردا نیز معامله گران برای خرید این کالا رقابت کنند، البته هنوز میزان عرضه های فردا اعلام نشده است، به همین دلیل اکثر فعالان این حوزه در انتظار اعلام حجم عرضه ها برای فردا هستند.

ارسال نظر