کد خبر : 23013

پیش بینی ها از بازار پی وی سی / تعادل به معاملات بازمی گردد

pvc_un_gibi

پتروتحلیل- با توجه به بازگشت دلار به کانال ۳ هزار و ۴۰۰ تومان احتمالا قیمت پایه پی وی سی برای فردا و در اعلام جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۵۰ تا ۹۰ تومان افزایش داشته باشد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در همین حال حجم عرضه پی وی سی بندرامام و غدیر نیز برای هفته جاری افزایش یافته است، به طوری که عرضه گرید ۶۵ بندرامام به ۲ هزار و ۹۹۰ تن رسیده است، هفته گذشته عرضه بندرامام یک هزارو ۹۹۰ تن و هفته ماقبل آن ۹۹۰ تن بود.

پتروشیمی غدیر نیز ۲۵۰۰ تن پی وی سی به صورت جامبو عرضه می کند، اما پتروشیمی اروند همچنان پالتی برای عرضه ندارد و تنها جامبو عرضه خواهد کرد. احتمال می رود تا اواسط مهرماه پتروشیمی اروند پالتی برای عرضه نداشته باشد.

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی معتقد است؛ با توجه به افزایش عرضه ها، هفته جاری گرید ۶۵ با نرخ پایه و گریدهای ۵۷ و ۷۰ به دلیل کمبود در بازار داخل با رقابت معامله خواهند شد. وی همچنین احتمال می دهد معامله گران برای خرید گرید ۵۷ به دلیل تولید اندک پتروشیمی آبادان، سقف قیمت را ثبت کنند.

این کارشناس بازار پی وی سی خاطر نشان می کند: با توجه به اینکه هفته گذشته حجم عرضه ها اندک بود، معامله گران برای خرید پی وی سی رقابت کردند و پس از آن قیمت ها نیز در بازار داخل با افزایش روبه رو شد، اما در هفته جاری احتمالا شاهد افت قیمت ها پس از معاملات روز سه شنبه در بازار داخل باشیم.

به گفته ایرانی، اکثر معامله گران انتظار دارند بازار پی وی سی پس از افزایش قیمت های پایه،با افزایش میزان عرضه های پتروشیمی های تولید کننده پی وی سی، روندی متعادل تر را طی کند.

این در حالی است که واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام نیز که متوقف بود، دوباره به مدار تولید بازگشته است.

از سوی دیگر اتیلن نیز در آسیا با افزایش قیمت در هفته های اخیر روبه رو شده است، از این رو برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف اتیلن در بازارهای اروپایی، انتظار برای افت قیمت ها کاهش یافته و ثبات قیمت ها بیش از افت مطرح است.

ارسال نظر