کد خبر : 23018

قیمت پلی استایرن ها مجدداً کاهش می یابد؟

polystyrene-balls-devaux-z-357-35763

پتروتحلیل- در چین با توجه به اینکه تلاش های فروشندگان برای بالا بردن قیمت در هفته قبل بوسیلۀ تقاضای کم خنثی شد قیمت های پلی استایرن مجدداً روند نزولی پیدا کرده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، نسخه اصلاح شده نمودار رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۴ که سیر نزولی اقتصاد این کشور را نمایش می دهد و سازمان ملی آمار چین آن را تهیه کرده است به همراه اطلاعات ضعیف در مورد مبادلات موجب تقویت ادامۀ روند کاهشی تقاضا شده است.

یکی از معامله کنندگان می گوید: تقاضا هنوز کم است در حالیکه سطح عرضه نسبت به آن بالاست. خریداران منتظر باقی مانده اند و با توجه به پایین آمدن ارزش یوآن و گران تر شدن هزینه محموله های وارداتی آن ها ترجیح می دهند کالاهای مورد نیازشان را از بازار محلی خریداری کنند. هفته گذشته از ما درباره بالا رفتن قیمت نفت خام و استایرن سوال می کردند، اما در آن زمان تعداد قراردادهای نهایی شده محدود بود.»

طبق گزارشات قیمت های پلی استایرن به صورت CFR در چین/FCA هنگ کنگ و با قبول شبه پول با ۲۰ تا ۶۰ دلار کاهش در هفته های گذشته ۱۱۰۰ تا ۱۱۷۵ دلار هر تن برای پلی استایرن معمولی و ۱۲۴۵ تا ۱۲۷۵ دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم بود.

با توجه به قیمت های استایرن در بازار نقدی، محاسبات تئوریک هزینه نشان می دهد که قیمت پلی استایرن معمولی وارداتی از عربستان سعودی در کفِ محدوده قیمتی نزدیک به نقطۀ سَر به سَر[۱] می باشد در حالیکه طبق داده های شاخص قیمت وبسایت Chemobris پیشنهادهای پلی استایرین وارداتی از این کشور به پایین ترین میزان در ۶ سال اخیر رسیده است.

در این حین قیمت های استایرن در بازار نقدی در این هفته روند غالبا با ثباتی را داشتند، با این وجود طبق داده های وبسایت Chemobris قیمت ها هنوز در پایین ترین میزان خود در حدود ۷ ماه اخیر قرار دارد. قیمت های استایرن در بازار داخلی روند متغیری را داشته اند؛ با این وجود، یکی از فروشندگان گفت که بازار آرام است اگرچه اضافه کرد که فروشندگان برای کم کردن موجودی خودشان تخفیف هایی را می دهند در حالیکه خریداران خریدهای خود را با احتیاط انجام می دهند.

انتظار می رود قیمت های پلی استایرن در کوتاه مدت به سبب پایین آمدن تقاضا شاهد کاهش بیشتری باشد در حالیکه معامله کنندگان به دقت بازار انرژی و صنایع بالا دستی را برای تعیین کردن سیاست های قیمتی خود در این بازار کنترل می کنند.

[۱] برابر شدن قیمت تولید و قیمت فروش بطوری که سودی عاید تولیدکننده نمی شود.

ارسال نظر