کد خبر : 19333

کاهش تقاضای پتروشیمی ها در ماه رمضان

petroshimi4

میزان تقاضا و تولید محصولات پتروشیمی در ماه مبارک رمضان بر اساس پیش بینی کارشناسان کاهش می یابد.

به گزارش آی سی آی اس، سنگاپور، به نظر می رسد که تجارت پتروشیمی در شرق میانه و آسیا که دارای جمعیت مسلمان هستند با آغاز ماه مبارک رمضان با یک دوره آرامش روبرو باشد و انتظار می رود که میزان تقاضا و تولید محصولات پتروشیمی در این ماه کاهش داشته باشد.

یکی از منابع صنعت پتروشیمی گفت: به طور معمول ساعات کار، در شرق میانه و در بخش هایی از آسیا در طول دوره روزه داری ماه مبارک رمضان کاهش می یابد و این منجر به کاهش سطح تولید محصولات پتروشیمی می شود.

در امارات متحده عربی، کارمندان بخش دولتی تنها پنج ساعت کار خواهند کرد و در اندونزی، بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا که دارای یک مرکزبزرگ تولیدی ماشین و لاستیک است، ساعات کار کارمندان دولت در پایتخت جاکارتا ۱٫۵ ساعت کمتر خواهد شد . لاستیک مصنوعی، از جمله لاستیک بوتادین استایرن و لاستیک پلی بوتادین است که به عنوان مواد خام در تولید لاستیک برای صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

یک تولیدکننده لاستیک مصنوعی در اندونزی گفت: بازار لاستیک مصنوعی با وجود راه اندازی تولید صنایع پایین دست لاستیک در سال جاری خیلی یکنواخت بود و رونق زیادی نداشته است و به احتمال زیاد در ماه مبارک رمضان نیز ضعیف باقی خواهد ماند . با وجود اینکه تولید کنندگان در جنوب شرق آسیا تلاش می کنند تا ظرفیت تولید را در رنج همیشگی نگاه دارند اما بازار محصولات پتروشیمی با کاهش تقاضا رو برو خواهد شد.

منابع بازار پیش بینی می کنند که بازار خرید و تولید پلی استر، پی وی سی،پلی استایرن مورد استفاده در تولید صنعت ظروف یکبار مصرف و قوطی های غذا نیز در ماه مبارک رمضان با کاهش عرضه و تقاضا و حتی قطع تقاضا مواجه شود تولیدات پلی استایرن مالزی بزرگترین تامین کننده برای بازار شرق میانه است.

ارسال نظر