کد خبر : 22907

اولین اجلاس هم اندیشی «تاپیکو» برگزار شد

DSC_2273-5

پتروتحلیل-اولین اجلاس هم اندیشی مدیران انرژی و محیط زیست شرکت های سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین( تاپیکو) امروز در بجنورد برگزار شد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان و دبیر اجرایی اجلاس هم اندیشی مدیران انرژی و محیط زیست شرکت تاپیکو هدف از برگزاری این اجلاس را هم افزایی برای یافتن راهکاری برای صرفه جویی در مصرف انرژی در شرکت های پتروشیمی زیر مجموعه تاپیکو دانست.

سیدحسن میرافضلی در این نشست اظهار کرد: به علت محدودیت منابع انرژی و در راستای حفظ محیط زیست به ناچار باید شرکت های پتروشیمی و سایر صنایع به سمت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی حرکت کنند.

وی اضافه کرد: مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد با اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در این واحد صنعتی در چند سال اخیر موفق به دریافت گواهینامه ملی مدیریت بهینه انرژی شده و به دنبال اخذ گواهینامه های بین المللی در این حوزه است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مستقر در بجنورد افزود: همچنین این واحد صنعتی با ساخت تجهیزات مدرن استیپر با تلاش مجموعه مهندسی داخل مجتمع موفق شده تا گام موثری را در بهره گیری از فناوری جدید در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی بردارد.

به گفته وی، تجهیزات استیپر ساخت مجتمع پتروشیمی خراسان بزودی در این واحد صنعتی نصب می شود که می تواند کاهش مصرف انرژی بخصوص مصرف آب را با روند خشکسالی حاکم در منطقه داشته باشد.

ارسال نظر