کد خبر : 29747

عقبگرد شاخص کل

boorsoragh1

پتروتحلیل- در پایان وقت معاملات اولین روز کاری مرداد ماه سال ۹۴ شاخص کل بورس تهران با ۶۰۷ واحد کاهش به مرز ۶۷ هزار واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز در غیاب شرکت های شاخص ساز پالایشی در گروه شیمیایی دو نماد تاپیکو و پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند به طوری که تاپیکو با معامله ۴٫۷ میلیون سهم ۱۲۷ واحد و پارسان نیز با معامله ۴٫۷ میلیون سهم ۱۰۹ واحد نقش قابل توجهی در افت بازار سهام داشتند. همچنین در طی معاملات روز جاری در این گروه اکثر نمادها کاهش قیمت را تجربه کردند.

اما تاریخ مجامع نوبت دوم شرکت های پالایشی که در پایان تیرماه به علت آماده نبودن صورت های مالی به تعویق افتاده بود مشخص گردید. بر اساس این گزارش مجامع عمومی پالایش نفت لاوان و نفت شیراز در روز سه شنبه ۱۳ مرداد ماه و مجامع پالایش نفت تبریز و نفت بندرعباس در روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

اما دو مجمع عمومی سالانه و فوق العاده "شپنا" در تاریخ ۳۱ تیرماه برگزار شد و طی آن مبلغ ۵۸ تومان سود نقدی و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت به تصویب رسید. شرکت پالایش نفت تهران نیز در مجمع عمومی ۴۵ تومان سود نقدی بین سهامداران خود تقسیم کرد. در طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های نفت پاسارگاد و سرمایه گذاری صنعت نفت پس از برگزاری مجامع عمومی سالانه بازگشایی شدند.

ارسال نظر