کد خبر : 22259

مجمع «تاپیکو» به زودی برگزار می شود

پتروتحلیل- تاپیکو زمان و مکان مجمع سالانه مربوط به سال مالی اردیبهشت ۹۴ را اعلام کرد تا با توقف نماد در هفته آینده و سپس تصمیم سهامداران در مورد تقسیم سود هر سهم مواجه شود.

به گزارش بورس پرس، در پی اتمام سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال جاری تاپیکو، زمان و مکان مجمع سالانه این شرکت هلدینگ ۴٫۳ هزار میلیارد تومانی مشخص شد.

این مجمع ساعت ۱۰ صبح روز پنچ شنبه آینده ۱۹ شهریور و در سالن مرکزی همایش های پژوهشگاه صنعت نفت واقع در بلوار غربی ورزشگاه آزادی تشکیل خواهد شد تا سهامداران در مورد تقسیم سود هر سهم و سایر موارد تصمیم گیری کنند.

براساس این گزارش، تاپیکو که اواخر اردیبهشت امسال و در وقت اضافه ۱۰ دقیقه ایی فرابورس قادر به فروش بلوک مدیریتی پتروشیمی امیرکبیر به بانک رفاه و شناسایی سود حدود هزار میلیارد تومانی شده ، سود قطعی هر سهم سال مالی اردیبهشت ۹۴ را بر اساس عملکرد واقعی ۹ ماهه با کاهش ۱۰۵ ریالی، ۵۸۵ ریال اعلام کرده است.

این شرکت در چهار مقطع زمانی سال گذشته و امسال ، سود هر سهم را ۶۹۰ ریال پیش بینی کرده بود و هیئت‌مدیره آن در نظر دارد ۴۰ تومان از سود محقق شده ۵۸۵ ریالی را به مجمع در پیش رو پیشنهاد دهد.

همچنین سود تلفیقی و جدید هر سهم تایپکو برای سال مالی ۹۴ که قبلا" ۷۵۳ ریال پیش بینی شده بود، اعلام نشده و علت کاهش پیش بینی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها ( از ۱٫۴ به بیش از هزار میلیارد تومان) ناشی از طولانی شدن تشکیل هلدینگ سلولزی و واگذاری آن و اقدام به فروش ۳۲ درصد پتروشیمی امیر کبیر و یک درصد پتروشیمی شیراز اعلام شده است.

ارسال نظر