کد خبر : 22186

واکنش استایرن به قیمت نفت

images (13)

پتروتحلیل- قیمت استایرن در آسیا به کاهش قیمت نفت واکنش نشان داد.

به گزارش «پتروتحلیل» و به نقل از پایگاه خبری ChemObris، یکی از معامله کنندگان عمده، قیمت بازار نقدی را در هفته گذشته ۱۸۵ دلار در هر تن پایین آورد. پیشنهاد برای خرید این ماده تا پایان هفته گذشته در بازار نقدی کره جنوبی با سیستم فروش FOB ، به ۹۱۵ دلار در هر تن و در بازار نقدی چین با سیستم فروش CFR ، به ۹۴۰ دلار در هر تن رسید.

در همین زمان، در کشور چین، در ژانگ جیاگانگ با سیستم فروش «عدم اعمال ارزش افزوده بر خرید با پول نقد» قیمت ها با کاهش ۱۴۸۵ یوآنی (۱۹۸ دلاری) بین ۷۴۸۵ تا ۷۵۰۵ یوآن در هر تن (۹۹۹ تا ۱۰۰۲ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) معامله شدند. طبق گزارشات میزان عرضۀ این ماده مخصوصا در شرق این کشور بالا است.

براساس این گزارش، به گفتۀ یکی از معامله کنندگان در پایان هفته گذشته قیمت استایرن در بازار نقدی اروپای شمال غربی با سیستم فروش FOB با کاهش ۲۵ دلاری به ۱۲۷۵ دلار در هر تن رسید. اگرچه انتظار می رود به سبب تعطیلات تابستانی عرضه کنندگان این ماده، عرضه را پایین آورده باشند، اما با توجه به تعطیلی چندین کارخانه که در راه است چشم انداز برای ماه سپتامبر افزایش عرضه را نشان می دهد.

با این حال برخی از معامله کنندگان به احتمال زیاد انجام سفارش استایرن از آسیا که در آن قیمت های این ماده سقوط کرده اشاره کرده اند. در ضمن به نظر می رسد اختلاف قیمت استایرن بین ایالات متحده و اروپا فرصت را برای استفادۀ معامله کنندگان فراهم آورده است.

طبق گزاراشات در پایان هفته گذشته در بازار ایالات متحده با سیستم فروش FOB میانگین قیمت استایرن ۱۰۸۰ دلار در هر تن (۴۹ سنت در هر پوند) بوده است. این میزان کاهش ۴۰ دلاری در هر تن (۱ دلار و ۸۰ سنتی در هر پوند) را نسبت به هفتۀ قبل از آن نشان می دهد. طبق گزارشات به همراه پایان یافتن تقاضای بالای فصل تابستان از استایرن برای استفاده در تولید پلی استایرن، میزان تقاضا رو به کاهش گذاشته است. پایین آمدن قیمت نفت خام نیز بر روند نزولی قیمت استایرن تأثیر گذاشته است.

ارسال نظر