کد خبر : 21988

کاهش قیمت پلی اتیلن سنگین بادی با شروع بارگیری «جم»

high_density_polyethylene_pellets_injection_molding_grade_hdpe_pe_ldpe

پتروتحلیل- احتمال افت قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 تا مرز ۴ هزار و ۸۰۰ تومان با شروع بارگیری محموله های فروخته شده توسط پتروشیمی جم وجود دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، عرضه ۲ هزارتنی پلی اتیلن سنگین بادی BL3 پتروشیمی جم هفته گذشته در بورس کالا سبب شد تا بازار این کالا با افت قیمت پیشنهادی در محموله های کف تا مرز ۵ هزارتومان در هر کیلو روبه رو شود. اما به گفته فعالان بازار، قیمت ارایه شده از سوی معامله گران در حد پیشنهاد است و هنوز محموله های از سوی پتروشیمی جم بارگیری نشده است.

این در حالی است که پیش از عرضه های BL3 در هفته گذشته، قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 جم در بازار تهران در محدوده ۵ هزار و ۲۸۰ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلو پیشنهاد می شد. فعالان بازار معتقدند با شروع بارگیری پتروشیمی جم قیمت این کالا به مرز ۴ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو برسد.

از سوی دیگر قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 باختر نیز در هفته جاری به ۴ هزارو ۳۷۰ تومان در هر کیلو رسید، قیمت این کالا نیز در هفته گذشته در محدوده ۴ هزار و ۴۴۰ تا ۴ هزار و ۴۲۰ تومان در هر کیلو پیشنهاد شده بود.

در همین حال در هفته جاری قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی ۲۲۰۰ ایلام، ۴ هزار و ۸۴۰ تومان و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ اراک هم ۴ هزار و ۵۱۰ تومان در هر کیلو پیشنهاد شد. قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ اراک، طی هفته گذشته در محدوده ۴ هزارو ۵۵۰ تا ۴ هزارو ۵۴۰ تومان در هر کیلو توسط معامله گران پیشنهاد می شد.

همچنین در هفته جاری معامله گران قیمت R40 را در محدوده ۵ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کردند، در هفته گذشته قیمت این کالا تا مرز ۵هزار و ۸۶۰ تومان نیز گران شده بود.

ارسال نظر