کد خبر : 21937

افزایش حجم انبارهای پتروشیمی جم برای مدیریت بازار داخل

farahi

پتروتحلیل- افزایش حجم انبارهای پتروشیمی جم برای مدیریت بازار داخل در حال انجام است.

به گزارش «پتروتحلیل»، مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی جم با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه پتروشیمی جم دو خط تولید پلی اتیلن دارد، از این رو افزایش حجم انبارداری می تواند به ذخیره بیشتر محصولات کمک کند.

محسن فراهی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان توقف تولید یک محصول، تمرکز بازاریان بر آن افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: افزایش حجم انبارهای پتروشیمی جم می تواند از نوسان و تمرکز بازاریان بر محصولاتی که با تعویض خط روبه رو هستند، بکاهد و از این رو شاهد افزایش بی رویه قیمت آنها در بازار داخل نخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ و پلی اتیلن سنگین بادی BL3 در پتروشیمی جم تولید می شود، همچنین گریدهای ۳۸۵۰۴ و ۳۲۶۰۴ دورانی نیز برای صادرات در این مجتمع در حال تولید است.

به گفته فراهی خط پلی اتیلن سنگین بادی BL3 در حال حاضر در پتروشیمی جم فعال است و پس از آن به زودی جم دوباره تولید «پایپ» را از سر خواهد گرفت.

مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی جم تاکید کرد: تا ماه آینده و تعویض خط تولید BL3 با «پایپ»، عرضه «پایپ» از ذخیره انبار مجتمع جم و در حد نیاز بازار انجام خواهد شد، به این ترتیب جم قادر خواهد بود که جوابگوی بازار تا یک ماه آینده باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه تولید پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ از هفته گذشته در پتروشیمی جم آغاز شده است، خاطر نشان کرد: با وجود توقف خط تولید این کالا و عرضه های انبار در ماه گذشته، اما قیمت این کالا در بازار داخل تا محدوده ۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که در مقایسه با سال گذشته نرخ پایین تری است؛ سال گذشته در همین زمان و با توقف خط تولید ۵۲۵۱۸، قیمت این کالا در بازار داخل تا مرز ۶ هزارتومان افزایش یافت.

ارسال نظر