کد خبر : 21446

افت و خیز «جم و امیرکبیر»

p80

پتروتحلیل- امروز در بازار داخل پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ جم با افت قیمت روبه رو شد، به طوری که قیمت آن به ۵ هزارتومان در هر کیلو رسید، قیمت این کالا روز گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ تومان توسط معامله گران پیشنهاد شده بود.

به گزارش «پتروتحلیل» و به گفته معامله گران اعلام عرضه ۲ هزارتنی این کالا در معاملات هفته جاری بورس کالا دلیل کاهش قیمت آن در بازار داخل بوده است.

البته امروز «ایکس تری» امیرکبیر با توجه به شایعات کمبود خوراک همچنان به روند افزایشی خود ادامه داد، به طوری که معامله گران نرخ آن را ۵ هزار و ۴۶۰ تومان اعلام کردند که نسبت به روز قبل ۲۶۰ تومان گران تر بود.

در هیمن حال قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 باختر امروز در بازار آزاد به مرز ۴ هزار و ۸۵۰ تومان در هر کیلو رسید.

به گفته آگاهان بازار عدم بارگیری این کالا یکی از دلایلی است که بازار با افزایش قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 روبه رو شده است.

به گفته معامله گران نرخ این کالا طی هفته جاری با افزایش روبه رو شده است، حال آنکه هفته گذشته قیمت آن توسط معامله گران ۴ هزار و ۷۳۰ تا ۷۵۰ تومان عنوان می شد، این در حالی است که قیمت پلی اتیلن سنگین بادی BL3 جم همچنان در محدوده ۵ هزار و ۲۸۰ تومان در روزهای اخیر ثابت مانده است.

برخی از معامله گران می گویند: حجم BL3 باختر در بازار بسیار کاهش یافته، از این رو نرخ آن با افزایش روبه رو شده است، البته گفته می شود معامله ای برروی این کالا نیز انجام نمی شود.

در همین حال امروز قیمت MR230 مارون توسط معامله گران ۵ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی ۲۲۰۰ایلام نیز ۴ هزار و ۷۵۰تومان پیشنهاد شد. همچنین در این روز قیمت R40 در بازار داخل ۴ هزار و ۶۵۰ گزارش شد.

ارسال نظر