کد خبر : 20287

جم هم بورسی شد

سرپرست پذیرش شرکت بورس از پذیرش شرکت ۹۶۰ میلیارد تومانی پتروشیمی جم به عنوان دومین شرکت منتقلی از فرابورس به بورس طی سال جاری خبر داد.

اسماعیل درگاهی در گفت وگو با بورس پرس، با اشاره به نهایی شدن انتقال و بازگشایی بیمه ما از فرابورس به بورس که دیروز انجام شد، اظهار داشت: پتروشیمی جم نیز با سرمایه ۹۶۰ میلیارد تومانی به عنوان دومین شرکت منتقل شده از فرابورس به بورس طی سال جاری است که دیروز مورد پذیرش بورس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی مصوبه ۴ اسفند ۹۳ هیات‌پذیرش بورس، از دیروز شرکت پتروشیمی جم با نماد " جم" و به عنوان چهارصد و نود و چهارمین شرکت بورسی در فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم معاملات بورس درج شد تا طی روزهای آینده ، فرایند انتقال آن از فرابورس به بورس و بازگشایی نماد هم عملیاتی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پتروشیمی جم در بخش "ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی"و گروه "ساخت مواد شیمیایی اساسی پذیرفته شده، خاطر نشان کرد: در ترکیب سهامدارای این شرکت تاپیکو، صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سهام عدالت حضور دارند.

به گفته درگاهی ، این شرکت از ۲۶ شهریور ۹۲ با کشف قیمت ۱۴۹۰ تومانی هر سهم وارد فرابورس شده و بعد از ارایه درخواست مسئولان و احزار شرایط حضور در بورس، از فرابورس به بورس منتقل می شود.

ارسال نظر