کد خبر : 19994

حمایت بندرامام و تندگویان از بورس کالا

bandaremam1

پتروتحلیل- با پیوستن بندرامام و تندگویان به پتروشیمی هایی که محموله های خود را به کدهای معاف از مالیات واگذار نمی کنند، حجم کالاهایی که با قیمت هایی پایین تر از بورس کالا در بازار داخل پیشنهاد می شد، به حداقل رسید.

به گزارش «پتروتحلیل» و به نقل از آگاهان بازار در حال حاضر اکثر مجتمع های پتروشیمی برای تحویل محموله های خود به کدهای معاف از مالیات خواستار ارایه مدارک معافیت مالیاتی شرکت ها از سوی سازمان امور مالیاتی هستند و از این رو به دارندگان معافیت مالیاتی از مناطق آزاد کالایی تحویل نمی دهند. به همین دلیل نگرانی در خصوص عرضه محصولات پتروشیمی با قیمت هایی پایین تر از عرضه های بورسی در میان بازار رفع شده است.

این در حالی است که پتروشیمی مارون و جم نیز پیش تر اعلام کرده بودند که محموله های خود را به دارندگان کدهای معاف از مالیات واگذار نمی کنند.

به گفته آگاهان بازار، شرکت های پتروشیمی دیگر نیز در حال بررسی مشکلات به وجود آمده از سوی توزیع کنندگان محموله های معاف از مالیات در بازار داخل هستند و به احتمال زیاد آنها نیز در روزهای آینده حاضر به فروش محموله های خود به دارندگان کدهای معاف از مالیات نشوند.

ارسال نظر