کد خبر : 17929

پیش بینی بازار پلیمرها در روز سه شنبه

boorskala2

پتروتحلیل- پیش بینی می شود با توجه به معاملات محصولات پتروشیمی امروز با رونق هفته های گذشته همراه نباشد.

به گزارش «پتروتحلیل» با توجه به تغییرات اندک قیمت پلی اتیلن ها در بازارهای جهانی و روند نزولی قیمت دلار به نظر نمی رسد که بازار با التهاب هفته های گذشته همراه باشد. در گروه «پی وی سی« ها که انتظار بیشتر کارشناسان با توجه به ادامه روند نزولی قیمت در بازارهای جهانی و عرضه های زیاد همچنان رکود در این حوزه است.

پلی اتیلن ترفتالات هم با توجه به افت قیمت در بازار داخل و همچنین عرضه های زیاد به نظر نمی رسد که از سوی معامله گران با استقبال روبه رو باشد. اما پلی اتیلن های سبک فیلم همچنان در بازار داخل با استقبال از سوی خریداران روبه رو هستند و از این رو انتظار می رود «هاش» ها در معاملات امروز با رقابت از سوی معامله گران روبه رو باشند. کما اینکه عرضه های پتروشیمی لاله نیز به نصف حجم عرضه های هفته های گذشته رسیده است.

در همین حال پیش بینی می شود عرضه های اندک پتروشیمی امیرکبیر با تقاضای بالا از سوی معامله گران و در رقابت از سوی آنها خریداری شود، کما اینکه پلی اتیلن های سبک خطی همچنان مورد توجه بازاریان هستند و احتمال رقابت روی آنها زیاد است. همچنین احتمال رقابت برای محصولات پتروشیمی شازند مانند KJ و ۵۲۵۱۸ نیز وجود دارد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود برخی از گریدهای پلی پروپیلن هم که عرضه های اندک توسط شرکت های پتروشیمی دارند با استقبال از سوی معامله گران روبه رو شوند، کما اینکه در روزهای اخیر برخی از گریدها در بازار داخل روندی نزولی داشته اند. با این حال به نظر نمی رسد پلی اتیلن های سنگین بادی با استقبال روبه رو شوند.

«ایکس تری PE80» و CRP100 «گرید لوله» هم گر چه با توجه به ورود پتروشیمی جم به بازار آشفته این کالاها، اندکی آرام تر از گذشته شده است، اما همچنان در فصل مصرف این کالاها قرار داریم از این رو احتمال می رود همچنان استقبال از این کالاها زیاد باشد.

ارسال نظر