کد خبر : 17390

خبر خوش «فطانت» برای پتروشیمی ها

petroshimi4
پتروتحلیل- رئیس سازمان بورس از منتفی شدن عطف به ماسبق نرخ خوراک پتروشیمی خبر داد.
به گزارش «پتروتحلیل» فطانت گفت: هرچند بسیاری از ابهامات صنایع مختلف با حمایت های قوه مقننه، بخش های اجرایی و سیاست گذاری و دولت برطرف شده اما واقعیت این است که برخی از این ابهامات همچنان پابرجاست. یکی از صنایعی که از سال گذشته با ابهام در نرخ ها روبه رو بوده، صنعت پتروشیمی است.

فطانت افزود: ابهام در نرخ خوراک پتروشیمی یکی از همان عواملی است که به عنوان تهدید در بازار عمل می کرد. نرخ خوراک پتروشیمی در سال ۹۳ از ۸ سنت به ۱۳ سنت افزایش پیدا کرد. به طوری که در مصوبات و ابلاغیه های موجود این افزایش نرخ عطف به ماسبق می شد که با ارایه گزارش های حسابرسی شرکت های این گروه تنش های زیادی در خصوص میزان سودآوری آنها با افزایش نرخ به وجود آمد.

وی با اعلام این که نرخ خوراک پتروشیمی ها به نفع فعالان این بخش تا حدود زیادی قطعی شده، گفت: با هماهنگی سازمان بورس و پیگیری فراوان شرکت های پتروشیمی، نرخ خوراک به عددهای موردنظر فعالان بخش پتروشیمی که بودجه خود را بر اساس آن دیده بودند،( ۷ سنت ) رسیده که می تواند خبر خوشی برای صنعت پتروشیمی و رهایی این صنعت از فشار شود.

وی ادامه داد: پالایشگاه ها هم تحت تاثیر قیمت نفت و فرآورده های قرار داشته و به دلیل افت شدید سال گذشته قیمت جهانی نفت ، نرخ فرآورده ها هم تحت تاثیر قرار گرفت که در صورت های مالی این گروه نمایان شد. این درحالی است که طبق پیش بینی ها، قیمت نفت در محدوده ۶۰ دلار تثبیت خواهد شد . از سوی دیگر آثار روند رو به رشد کالاهایی چون مس، روی، فلزات و فولاد می تواند روی نمادهای این گروه نمایان شود.

ارسال نظر