کد خبر : 16980

امیرکبیر و معامله ۵۱ درصدی

amirkabir

پتروتحلیل- پس از کش و قوس فراوان در ماههای اخیر بر سر بلوک مدیریتی پتروشیمی امیرکبیر دو شرکت تابان فردا و تاپیکو ۵۱٫۷۱ درصد سهام این شرکت را عرضه می کنند خریدار این بلوک احتمالا یکی از هلدینگی ها فعال در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

به گزارش «پتروتحلیل» در گروه پتروشیمی وزارت نفت بار دیگر علی رغم کاهش شدید بهای نفت در ماههای اخیر بر نرخ ۱۳سنتی گاز تاکید کرده است این امر با توجه به اینکه برخی از شرکتهای پتروشیمی نرخ ۸ سنت را در صورتهای مالی خود لحاظ کرده اند به کاهش شدید سودی برخی از شرکتهای پتروشیمی منجر خواهد شد. در این میان تنها پتروشیمی پردیس تغییری از این محل را تجربه نخواهد کرد.

در همین حال با رشد بهای نفت بهای مواد پتروشیمی نیز در حال بازگشت قیمتی هستند. در این گروه بلوک ۱۹٫۸۷درصدی سهام پتروشیمی دهدشت، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در بازار سوم فرابورس ایران عرضه می‌شود. سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴به صورت یکجا در بازار سوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد. ۱۹٫۸۷ درصد از سهام پتروشیمی دهدشت به قیمت پایه هر سهم ۲ هزار و ۳۹۵ ریال و قیمت پایه کل ۴۶۱ میلیارد و ۳۶۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۲۵ ریال به مزایده خواهد رفت و معاملات آن در بازار پایه فرابورس انجام می شود. گفتنی است، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مجموع ۱۹۲ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۲۷۵ سهم خود از پتروشیمی دهدشت را توسط کارگزاری حافظ عرضه خواهند کرد و پرداخت ثمن معامله به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط با پرداخت ۲۰ درصد ارزش معامله به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط ۵ ساله با نرخ ۱۵ درصد، انجام می‌شود. در گروه شوینده بین المللی محصولات پارس پس از تعدیل منفی از ۴۲۲ ریال به ۵۶۷ریال بازگشایی شد که معامله ای بر روی آن انجام نشد. این در حالی است که بازار روز چهارشنبه بازاری با شاخص منفی اما وضعیت به نسبت بهتر در مقایسه با روزهای قبلی هفته بود که در آن شاخص با افت ۹۹واحدی به ۶۴هزار و ۱۶۸واحد رسید.با این کارنامه در کل هفته شاخص با افت هزار و ۵۶۵واحدی معاد ل۲٫۳۸درصد بازدهی کل امسال بورس را به ۲٫۵درصد کاهش داد.شمار خریداران در هفته گذشته با افت ۵۷درصدی نسبت به هفته ماقبل به ۵۱هزار و ۸۰۱نفر رسید.

ارسال نظر