کد خبر : 16814

افزایش ظرفیت «پلی الفین» های چینی

polyolfin

پتروتحلیل- انتظار می رود ظرفیت واحدهای پلی الفین (پلی پروپیلن و پلی اتیلن) چین که از خوراک زغال سنگ استفاده می کنند در ابتدای سال ۲۰۱۵ به ۵٫۹۶ میلیون تن رسیده باشد که جهش بسیار بالایی نسبت به ظرفیت تولید ۲٫۱۶ میلیون تنی در ابتدای سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

به گزارش «پتروتحلیل» افزایش تولید داخلی بی شک بر تقاضا برای واردات تاثیر خواهد گذاشت، اما از سوی دیگر تخلیه نسبی انبارهای پلی پروپیلن چین در پایان سال ۲۰۱۴، پتانسیل واردات بیشتر محصول به چین را فراهم خواهد ساخت. به همین علت برخی بازرگانان چینی می گویند تولیدکنندگان خارجی پلی پروپیلن می توانند از کاهش قابل ملاحظه خوراک پروپیلن استفاده کرده و با کاهش قیمت خود، پلی پروپیلن بیشتری به چین صادر کنند.

صادرکنندگان پلی پروپیلن به چین تلاش خواهند کرد سهم بازار خود را در سال ۲۰۱۵ حفظ کنند، اما با این حال باید به دنبال بازارهای دیگری در آمریکای جنوبی و آفریقا باشند.

بیشتر پروژه های ساختمانی که نیاز به لوله به ویژه لوله های پلی پروپیلنی دارند در فصل زمستان متوقف شده و لذا به این ترتیب تقاضا از ناحیه بخش مهمی از مصرف کنندگان در چین پایین آمده است. به همین علت خیلی از تولیدکنندگان پلی پروپیلن سعی کرده اند واحدهای خود را متوقف کرده و عملیات تعمیر و نگهداری خود را در این دوره انجام داده و یا اینکه میزان تولید خود را در این دوره کاهش دهند.

برخی بازرگانان می گویند تولیدکنندگان پلی پروپیلن در چین تلاش می کنند برای کاهش فشارهایی که از ناحیه فروش چه قبل از تعطیلات و چه بعد از تعطیلات سال نوی چینی بر آنها وارد می گردد، تخفیف قابل ملاحظه ای در قیمت ها اعمال کنند.

ارسال نظر