کد خبر : 9446

صادرات ۱٫۲ میلیارد دلار گاز و پتروشیمی در آبان

ایران بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و فرآورده پلیمری در آبان ماه امسال به کشورهای مختلف جهان صادر کرد که در لیست مشتریان گاز و پتروشیمی ایران کشورهایی همچون اسپانیا، ترکیه، رومانی، هلند و بلژیک به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی منتشر شده توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حاکی از آن است که آبان ماه سالجاری ایران بیش از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری به بازار جهانی صادر کرده است.

در دومین ماه فصل پاییز، بیش از ۹۶۲ هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از ۸۵۳ میلیون دلار از اسکله‌های بندر عسلویه به خارج کشور صادر شده است. در این مدت حجم صادرات میعانات گازی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد و ارزش صادرات این محصولات گازی حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

در کنار میعانات گازی، آبان ماه سالجاری بیش از ۱٫۵ میلیون تن محصول پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶ درصد رشد نشان می دهد.

سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ۶۱ درصد و از نظر ارزشی ۶۸ درصد بوده است ضمن آنکه محصولات پتروشیمی و میعانات گازی ایران به کشورهایی همچون چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، افغانستان، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی و ویتنام صادر شده است.

ارسال نظر