کد خبر : 9163

جلسه نقد و بررسی وضعیت پالایشگاه لاوان

lavan

پتروتحلیل- کارگزاری بانک پاسارگاد عصر دیروز شاهد برگزاری جلسه نقد و بررسی وضعیت پالایشگاه لاوان بود.

در این جلسه که به همت کارگزاری بانک پاسارگاد انجام شد، آقایان عزیزی مدیرمالی پالایشگاه لاوان و دکتر غلامی مدیر سابق واگذاری سهام سازمان خصوصی سازی حضور داشتند.آقای عزیزی در تشریح شرایط نماد متوقف لاوان خاطر نشان کرد گزارش شش ماهه شرکت به زودی به روی سایت کدال خواهد آمد و تا میانه هفته آینده نیز گزارش حسابرسی شده آن منتشر می شود.

به گزارش پتروتحلیل، وی با اشاره به شرایط پالایشگاه لاوان خاطر نشان کرد در حال حاضر لاوان با ظرفیت روزانه ۶۳هزار بشکه به کار مشغول است که حدود ۳هزار بشکه بیش از ظرفیت پیشین این شرکت است .این ظرفیت جدید ناشی از راه اندازی واحد توسعه ای شرکت بوده است.

وی افزود تا پایان سال نیز واحد سوخت جت و گوگرد شرکت راه اندازی می شود. عزیزی افزود در حال حاضر ترکیب خوراک لاوان دوسوم نفت خام و یک سوم میعانات گازی در اختیار لاوان به قیمت فوب منهای ۵درصد قرار می گیرد همچنین محصولات شرکت به صورت قیمت فوب از شرکت خریداری می شود.در همین حال می بایست دقت کرد که قیمت فوب فرآورده ها از جمله بنزین مربوط به بنزین با اکتان ۹۵(یورو ۴)است و از آنجایی که هنوز اکتان بنزین لاوان ۸۷ است قیمت خرید محصول لاوان ۹۸درصد بهای فوب اعلام شده است.
وی در مورد وضعیت مالیات بر ارزش افزوده و موجودی اول دوره گفت این دو مساله تاثیر چندانی بر سود و زیان شرکت نداشته و عملا موضوعات ترازنامه ای بوده اند و با پرداخت آنها تاثیری در سود و زیان شرکت بر جای نمانده است.
وی با اشاره به برقرار قریب الوقوع جریان گاز به پالایشگاه لاوان خاطر نشان کرد در صورت رسیدن گاز به پالایشگاه بخش عمده ای از مصرف خوراک مایع در بخش حرارتی و تولید برق شرکت کاسته می شود همچنین شرکت در حال تبدیل بخش برقی خود از توربین حراراتی به توربین بخاری است که باعث کاهش مصرف گازوئیل در این بخش می شود.
ارسال نظر