کد خبر : 15975

سرمایه گذاران خارجی پتروشیمی در لرستان

lorestan

پتروتحلیل- چند تن از سرمایه‌گذاران خارجی با سفر به شهرستان دورود زیرساخت‌های این شهر را به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و پتروشیمی بررسی و از نزدیک از محل احداث این پروژه بازدید کردند. این سرمایه گذاران برای ساخت یکی از بزرگترین واحدهای پالایشگاه نفت و پتروشیمی به لرستان آمدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، مدیر عامل شرکت ایرانیان تجارت لیو اظهار کرد: یک شرکت کنسرسیوم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای این پروژه قدم جلو گذاشته که شامل ۷ کمپانی نفتی و سرمایه‌گذاری اروپایی و آسیایی می‌شود و در مجموعه از ۳۰ شرکت پیمانکاری و سرمایه‌گذاری داخلی بهره می‌برد.

« آزیتا فهیمی » اضافه کرد: طی سال‌های گذشته پیگیر کارهای احداث پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در منطقه چابهار بوده‌ایم که پس از دعوت دکتر قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس برای بازدید از توانمندی‌های منطقه برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان تشویق شدیم.

وی یادآور شد: به همین منظور جلساتی را با استاندار به صورت کارشناسانه برگزار کردیم و پس از آن توانسته‌ایم، سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان هم نظر کنیم.

فهیمی یادآور شد: پس از تصمیم به اجرای این پروژه زمین محل پروژه مشخص شد و استعلام‌های سیزده‌گانه مربوط به استقرار پالایشگاه در منطقه از طریق وزارت صنعت معدن به مسئولان ذی‌ربط ارائه شده و تاکنون پاسخ مثبت برخی از این استعلام‌ها داده شده است.

ارسال نظر