کد خبر : 12087

کمبود اتیلن؛ توقف ایلام و تعویق طرح بوتن۱ لرستان

mohtashami1

پتروتحلیل-حواله محصولات پتروشیمی بندرامام و اروند با دیر کرد مواجه نشده اند.

محتشمی پور، مدیر دفتر صنایع تکمیلی (پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام این خبر به خبرنگار پتروتحلیل می گوید: با توجه به اینکه انبار مجتمع های بندرامام و اروند از کالا انباشته شده، حواله های فروخته شده از سوی این پتروشیمی ها با دیر کرد مواجه نشده است و اگر شرکت یا اشخاصی با دیر کرد حواله های خود مواجه شده اند می توانند به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اطلاع داده و کالای خود را تحویل بگیرند.

این در حالی است که برخی از خریداران بورس در هفته جاری به عدم تحویل حواله برخی از مجتمع های پتروشیمی که در راس آنها بندرامام و اروند بود، اشاره می کردند. برخی از این خریداران دلیل عمده عدم تحویل حواله ها را کمبود و توقف خوراک اتیلن عنوان می کردند که به گفته محتشمی پور گر چه برخی از مجتمع ها کمبود اتیلن دارند، اما تنها پتروشیمی ایلام به دلیل کمبود اتیلن متوقف است و طرح پیش راه انداز بوتن ۱ پتروشیمی لرستان نیز به دلیل کمبود اتیلن امسال افتتاح نخواهد شد.

وی معتقد است؛ عدم افتتاح طرح بوتن ۱ پتروشیمی لرستان نمی تواند بر بازار پتروشیمی تاثیری داشته باشد؛ چرا که این کالا در پتروشیمی جم به میزان نیاز مصرف داخل تولید می شود.

محتشمی پور در ادامه به افزایش عرضه در دو هفته اخیر و در بورس کالا اشاره می کند و می گوید: طی هفته گذشته بیشترین میزان محصولات پلیمری در بورس کالا عرضه و از سوی معامله گران خریداری شد. به گفته وی بازار در حال حاضر کشکش عرضه های بالای مجتمع های پتروشیمی را داراست.

ارسال نظر