کد خبر : 6930

گردهمایی مدیران‌ عامل شرکتهای‌ پتروشیمی برگزار شد

IMG_0070

پتروتحلیل-بیست ویکمین گردهمایی مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی مارون امروز در مشهد با حضور معاون وزیر در امور پتروشیمی، مدیرعامل پتروشیمی مارون و مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی آغاز به کار کرد. در آغاز این گردهمایی ابتدا مدیرعامل پتروشیمی مارون سخنانی را ایراد کرد و سپس شعری مقدم معاون وزیر به نکاتی اشاره کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اجلاس بر اهمیت خرد جمعی و همفکری تاکید کرد و گفت: این گونه همایش ها باید به فضایی برای انتقال تجربیات تبدیل شود. وی تبدیل این نشست ها به کرسی آزاداندیشی را از برنامه های خود دانست و افزود: به جای اینکه در اینگونه نشست ها صرفا به ارائه گزارش بسنده کنیم می توانیم زمینه تبادل تجربیات، بیان انتقادها و ارائه راهکارهای عملی را فراهم کنیم.

عباس شعری مقدم بر اهمیت نقش مدیران عامل به عنوان بالاترین مقام اجرایی هر شرکت تاکید کرد و گفت: مدیرعامل صرفاً مجری دستورات نیست بلکه شخصی است که باید هدف و راهبرد داشته باشد و بر اساس آن شرکت خود را اداره کند. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر اهمیت سود پایدار در شرکت ها اشاره کرد و افزود: مدیران عامل نباید دنبال سودهای کوتاه مدت باشند. وی با بیان اینکه هدف شرکت ها صرفاً سودآوری نیست، خاطرنشان کرد: اگر به صرف خواسته سهام داران خود برای کسب سود بیشتر در کوتاه مدت، نسبت به کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه آموزش و کاهش هزینه HSE اقدام کنید، در بلند مدت شرکت خود را نابود کرده اید.
عباس شعری مقدم کاهش نیروی انسانی را آخرین گزینه مدیریت دانست و افزود: مدیر موفق باید پیش از تعدیل نیروی انسانی به فکر ایجاد کار برای آنها و در نتیجه افزایش سودآوری شرکتش باشد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن ابراز نارضایتی از رقابت منفی شرکت های پتروشیمی افزود: به جای اینگونه رقابت ها، به حل مشکلات فی مابین در جهت هم افزایی حرکت کنید و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جهت همراه شماست.
وی با اشاره به گله بانک ها از عدم پرداخت اقساط شرکت های پتروشیمی، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی همیشه صنعت خوش حسابی بوده است و اجازه ندهید امروز به علت بعضی سودهای زودگذر، این وجهه از بین برود. شعری مقدم با اشاره به خصوصی شدن شرکت های پتروشیمی گفت: امروز وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از شرکت های خصوصی است و ما در این شرکت آماده شنیدن نیازهای شما و پیدا کردن راه حل هایی برای رفع آنها هستیم.
در ادامه این گردهمایی هم مدیران عامل پتروشیمی ها به تبادل نظر و بررسی قیمت خوراک، تولید، نقاط ضعف و قوت صنعت پتروشیمی و ... پرداختند. البته فردا نیز این گردهمایی ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر