کد خبر : 6121

بررسی کیفیت پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی مارون

poly2

پتروتحلیل- جلسه ای امروز با همت پتروشیمی مارون و با حضور مدیران این شرکت، همچنین کارشناسان شرکت پژوهش و فن آوری پتروشیمی و مدیران انجمن پلاستیک برای بررسی کیفیت محصولات پتروشیمی برگزارشد. به گزارش پتروتحلیل، در این جلسه کیفیت گرید فیلم پلی اتیلن سنگین، میزان نیاز در کشور، مشخصات فیزیکی و مکانیکی مورد نیاز صنایع تکمیلی و همچنین نقاط قوت و ضعف محصولات پتروشیمی مارون و گریدهای موجود در بازار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پتروتحلیل، در ابتدای این جلسه گرجی، سرپرست مهندسی فروش پتروشیمی مارون در توضیح حجم معاملات گرید فیلم پلی اتیلن سنگین در بورس کالا گفت: کل معاملات این گرید در سال ۹۱ و در بورس کالا معادل ۶۰ هزارتن بوده که از این میزان ۲۸ هزارتن آن متعلق به مارون بوده و مابقی به شرکت های مهر، آریاساسول و امیرکبیر اختصاص داشته است. البته بیشتر عرضه ها در این سال متعلق به پتروشیمی مارون و امیرکبیر بوده و حجم کمتری از معاملات مربوط به پتروشیمی مهر و آریاساسول بوده است.

وی در ادامه به ورود پتروشیمی شازند برای عرضه گرید فیلم پلی اتیلن سنگین در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: میزان کشش بازار در هر ماه برای خرید گرید فیلم پلی اتیلن سنگین حدودا ۱۰ هزارتن است که توسط پتروشیمی های تولیدکننده تامین می شود. در ادامه جلسه هم کارشناسان صنعت پتروشیمی به بررسی مشکلات گرید فیلم پلی اتیلن سنگین پرداخته و نظرات خود را در این خصوص و برای افزایش کیفیت این گرید عنوان کردند. در همین حال گریدهای موجود در بازار پتروشیمی هم با یکدیگر مقایسه شد و نقاط قوت و ضعف محصولات مارون ارزیابی شد.

ارسال نظر