کد خبر : 12476

از کاهش قیمت سهام تا کاهش قیمت جهانی

a199a_12316
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز شاهد افت قابل ملاحظه ۱٫۱۶درصدی بود.
در بازار امروز افزایش عرضه های سهام به ویژه در گروه هایی مثل خودرو سازان که اخیرا رشد قیمت داشته اند موجب شد تا بازار با افت گروهی مواجه شود. در بازار امروز در گروه پتروشیمی تداوم کاهش قیمت متانول و همچنین اوره جلب توجه می کرد.
در همین حال مجددا علی رغم اعلام قیمت گاز مصرفی واحدهای پتروشیمی مخالفت هایی در حال طرح است که می تواند مشکلات گروه پتروشیمی را شدید تر کند. در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس با خبرهای اولیه در مورد رسیدن با توافقی با بازرگانی پتروشیمی برای حل و فصل بدهی ۲هزار میلیارد تومانی این شرکت مواجه بود. گفته می شود بازرگانی پتروشیمی در ازای طلب هلدینگ خلیج فارس سبدی از سهام را در اختیار این هلدینگ قرار می دهد. امروز همچنین گفته شد ال سی پتروشیمی هنگام نیز بعنوان دومین واحد اوره آمونیاک هلدینگ خلیج فارس گشایش شده است.
در گروه پالایشگاه ها انتشار خبر دعوت سهامداران پالایشگاه تهران برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه موجب رشد قیمت سهام این شرکت شد.
در همین حال پالایشگاه تهران از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرده تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۳درمحل شرکت پالایش نفت تهران به نشانی شهرری-جاده قدیم قم-نرسیده به باقرشهر-بلوار شهید تندگویان- تالار ولایت برگزار می گردد حضور بهم رسانند.
دستور این جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه۶۷۸ درصدی است،مبلغ سرمایه فعلی شرکت ۶٫۱ میلیارد تومان است و مبلغ افزایش سرمایه این پالایشگاه هم ۴۱٫۵ میلیارد تومان، معادل ۶۷۸ درصد اعلام شده است. محل این افزایش سرمایه از اندوخته طرح و توسعه بوده و موضوع این افزایش سرمایه نیز جبران مخارج انجام شده است.در گروه شیمیایی نیز همچنان پاکشو با صف خرید همراه بود.
ارسال نظر