کد خبر : 11972

شروع حمایت از هلدینگ خلیج فارس

khalijfars-1_6672
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز نیز با کاهش ۰٫۵۳درصدی شاخص کل مواجه شد تا شاخص به زیر ۸۱هزار واحد برسد.
در بازار امروز در گروه پتروشیمی وعده مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که در مجمع سال ۹۲خواستار کاهش سود تقسیمی در برابر حمایت از سهم شده بود محقق شد و هلدینگ خلیج فارس با حضور خریداری از زیر مجموعه شرایط مناسبی را در معاملات تجربه کرد.
در همین حال در نزدیک زمان عرضه بلوک ۱۷درصدی بحث در مورد خریداران این بلوک در بازار به گوش می رسد براساس آخرین شایعات نفت و گاز پارسیان از حضور در خرید این بلوک کناره گیری کرده است تا شانس خود را برای خرید بلوک ۵۰بعلاوه یک سهم پالایشگاه لاوان آزمایش کند در صورت خرید این بلوک,لاوان سومین پالایشگاه هلدینگ نفت و گاز پارسیان خواهد بود.
در همین حال امروز شایعاتی در بازار منتشر شد که حجه الاسلام روحانی هفته آینده برای افتتاح فاز ۱۲-۱۳پارس جنوبی برای دومین بار به عسلویه سفر خواهد کرد سفری که محلی برای طرح پرسشهای بیشماری در مورد موضوع سوال برانگیز دولت در لایحه بودجه در مورد خوراک پتروشیمی ها و سخنان عجیب رئیس جمهوری در داووس سوئیس در مورد وجود گاز ارزان در ایران است.ایران هم اکنون با نرخ ۱۳سنت گرانترین گاز در منطقه خاورمیانه را دارد.
در گروه پالایشگاهی دیروز شایعات از احتمال تعدیل منفی بیش از ۱۸درصد پالایشگاه شیراز خبر می دهد.در گروه شیمیایی نیز دیروز تولی پرس با صف خرید همراه بود.
ارسال نظر