کد خبر : 10968

کمبود گاز و عدم عرضه متانول زاگرس

467_791

پتروتحلیل- متانول پتروشیمی شیراز و فن آوران امروز در بورس انرژی با سقف قیمت توسط معامله گران خریداری شد.

نرخ پایه متانول شیراز و فن آوران یک هزار و ۲۱۸ تومان بود که با ۵ درصد سقف قیمت خریداری شد. در بازار داخل نیز نرخ این کالا با افزایش روبه رو شد.

از سوی دیگر در این روز متانول پتروشیمی زاگرس عرضه نشد. به گفته آگاهان بازار کمبود گاز از دلایل عدم عرضه متانول زاگرس در این روز بود. این در حالی است که اسید استیک فن آوران هم طی یک ماه گذشته در بورس کالا عرضه نشده و از این رو قیمت این کالا با رشد چشمگیر در بازار داخل مواجه شده است.

به گفته معامله گران قیمت واحدی برای اسیداستیک در بازار داخل پیشنهاد نمی شود و بیشتر مصرف کنندگان به اجبار این کالا را با پیشنهادات متفاوت از سوی فروشندگان خریداری می کنند.

در همین حال امروز در بورس انرژی و در رینگ داخلی ۹۶۰ هزار لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال، ۲۷۲۰ بشکه میعانات گازی پالایش ایلام به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۵۷۳ تن متانول پتروشیمی شیراز به ارزش ۲۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، ۵۰۴ تن متانول پتروشیمی فن آوران به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز به ارزش ۲۳ میلیارد ریال عرضه شد و با موفقیت به فروش رسید.

ارسال نظر