کد خبر : 10773

زمین گیر شدن پتروشیمی ها با اخبار خوراک

palayesh1
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز نیز با خبرهای ضد و نقیض در مورد تحولات گروه پتروشیمی دست به گریبان بود.
گروه پتروشیمی به دلیل سهم ۴۰درصدی از ارزش کل بازار سهام دارای نقش مهمی در روند کلی بازار دارد. در همین حال زمین گیر شدن گروه پتروشیمی به دلیل خبرهای ضد و نقیض در مورد نرخ خوراک موجب شده است کل بازار نیز از رمق بیفتد.
در بازار دیروز خبر عجیب خبرگزاری فارس در مورد تصویب نرخ گاز ۱۸ سنتی موجب شد تا بازار با تعجب و احتیاط با بازار مواجه شوند.همین مساله نیز برخی از نمادها نظیر نماد پتروشیمی شیراز با صف فروش نیز حتی دست به گریبان شوند و نمادهای نظیر خلیج فارس نیز که ارتباطی با خوراک مایع ندارند نیز با افت قیمتی کار خود را شروع کنند.
این جو تا پایان بازار نیز ادامه داشت جای که تکذیب و تایید خبرهای مربوط به خوراک بازار را با عدم اطمینان رو برو کرد. در همین حال با توجه به تعطیلی میان هفته اکثر معامله گران احتیاط را در دستور کار قرار دادند تا پس از روشن شدن خبرها اقدام به تصمیم گیری کنند. در همین حال از دیدگاه کارشناسان خبرهای مربوط به خوراک گاز در نهایت پس از تصویب در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس می باید مشخص شود.
در گروه پالایشگاهی دیروز نماد پالایشگاه بندرعباس تحت تاثیر خبرهای اولیه در مورد توقف عرضه های سازمان خصوصی سازی و احتمال تعدیل سود در ۹ ماهه با صف خرید همراه شد.در گروه شیمیایی همچنان گرایش به گروه شرکتهای کوچک ادامه داشت.
ارسال نظر