کد خبر : 10283

رشد قیمت سهام طرح های پتروشیمی و توقف ۹ نماد

tavaghof

پتروتحلیل- بازار سرمایه کشور امروز صبح شاهد توقف ۹ نماد گروه پتروشیمی بود.

رشد یکپارچه قیمت سهام برخی از شرکتهای پتروشیمی به ویژه طرحهای پتروشیمی زیر مجموعه پترول باعث شد امروز نمادهای این گروه از شرکتها متوقف شوند.

در ابتــدای‌ بازار "پترول" ، "زنجان" ، "ممسنی"، "شلرد"، "کازرو"، "جهرم"، "داراب"، "فسا" و "دهدشت" ۹ نمادی بودند که ابتدای معاملات امروز متوقف شدند.

در رابطه با این توقف ها رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار به سنا گفت : این نمادها با توجه به افزایش قیمت در چند هفته اخیر، متوقف شده اند.
علی بیک زاده ادامه داد: بدیهی است نماد این شرکت ها پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی دوباره بازگشایی خواهند شد.
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در خصوص علت توقف این نمادها خاطرنشان کرد: این شرکت ها اغلب به صورت پروژه ای، وارد چرخه فرابورس شده اند و هنوز به بهره برداری نرسیده اند بدین ترتیب افزایش قیمت سهام این شرکت ها باید همراه با مدارک کافی باشد به همین دلیل، این نماد ها تا ارائه اطلاعات شفاف سازی متوقف خواهند بود.در همین حال امروز گروه پتروشیمی شاهد رشد قیمت بودند که این امر به دلیل رشد قیمت محصولات پتروشیمی در داخل و خارج کشور و نزدیکی انتشار گزارشهای ۹ماهه بود.
شرکتهای نظیر فن آوران، زاگرس، شاراک و پتروشیمی شیراز دیروز با رشد قابل ملاحظه مواجه شدند. در همین حال با توجه به مشکل تراز گازی کشور دیروز خبرهای اولیه از کاهش تحویل گاز به شرکتهای پتروشیمی خبر می دهد.
در بازار دیروز همزمان با افزایش سرما در کشور و رشد مصرف گاز خانگی خبرهای اولیه ای از کاهش سهمیه گاز شرکتهای بزرگ مصرف در گروه تصفیه نفت پالایشگاه لاوان دیروز همچنان به رشد قیمتی خود ادامه داد.در این گروه
معاونت حسابداری بازرگانی شرکت نفت بهران در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: نماد معاملاتی سهم "شبهرن" در حال حاضر به دلیل اعلام تعدیل مثبت پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده که نماد مذکور پس از تأیید صورت های مالی شرکت توسط سازمان بورس و اوراق بهادار بازگشایی خواهد شد.
شهیدیان به دلایل تعدیل مثبت سود برآوردی "شبهرن" اشاره کرد و ابراز داشت: کاهش هزینه واردات مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای خارجی همچون امارات، چین و هند ناشی از کاهش نرخ ارز و نیز تأمین بخشی از مواد مصرفی مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی در کنار استفاده از موجودی انبار اول دوره مواد اولیه مورد نیاز از جمله دلایل اصلی تعدیل مثبت سود برآوردی "شبهرن" به شمار می رود.
وی در ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال مالی جاری شرکت با توجه به نزدیک شدن به پایان این دوره عملکردی، بیان کرد: انتظار آن می رود تا این شرکت طی دوره عملکرد مذکور به برنامه ها و برآوردهای خود در خصوص تولید و فروش محصولات دست یابد به گونه ای که پوشش بودجه برآوردی برای دوره ۹ ماهه چندان دور از ذهن نخواهد بود در همین حال دیروز مدیرعامل مجید نفت پاسارگاد معارفه شد.
محسن دلاویز که پیش از این معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بوده از مدیران موفق شستا و مجموعه های اقتصادی است.به عنوان مدیر این شرکت معرفی شد. در گروه شیمیایی دیروز برخی تولید کنندگان شوینده از جمله پاکسان و بین المللی محصولات پارس صف خرید را تجربه کردند.
ارسال نظر