کد خبر : 9346

نرخ های غیرواقعی پس از نتیجه مثبت مذاکرات

Linking Road Signs

پتروتحلیل- به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، امروز بازار پتروشیمی را با سردرگمی و در نتیجه عدم اعلام نرخ ها توسط تاجران روبه رو کرد. به گزارش پتروتحلیل، در این روز بازار پتروشیمی وارد رکود تازه ای شد تا بیشتر معامله گران با ارزیابی وضعیت در روزهای آینده اقدام به مبادلات محصولات پتروشیمی کنند.

این در حالی است که بازار پی وی سی هم در رکود به سر می برد و نرخی از سوی معامله گران این حوزه هم اعلام نمی شود. البته برخی از تاجران نرخ هایی پایین تر از روزگذشته را برای کالاهای خود اعلام می کنند، اما مبادله ای انجام نمی شود؛ چرا که نرخ های اعلامی به اعتقاد فعالان این حوزه تحت تاثیر جو روانی مذاکرات در این روز عنوان شده است و باید برای خرید و فروش با نرخ های واقعی تا پایان این هفته تحمل کرد.

در همین حال برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ مذاکرات هسته ای نمی تواند تاثیر زیادی بر بازار پتروشیمی داشته باشد و تنها جو روانی این مذاکرات است که سبب شده بازار با گیجی و سردرگمی مواجه شود.

همچنین به گفته این گروه به احتمال زیاد خریدهای هفته جاری بورس کالا هم با کف قیمت ها و تناژهای پایین تر نسبت به هفته های گذشته روبه رو شود. از سوی دیگر موضوع سهل تر شدن صادرات مجتمع های پتروشیمی هم به گمان بسیاری از صادرکنندگان، می تواند بازار پتروشیمی را در هفته های آتی با تحرکات بیشتر مواجه کند.

با این حال امروز جو روانی حاصل از مذاکرات و افت قیمت دلار در بازار آزاد سبب شد تا مبادلات در بازار پی وی سی انجام نشود، در بازار پلیمری ها هم حجم مبادلات به شدت کاهش یافت و نرخ ها از سوی تاجران اعلام نشد. بیشتر معامله گران در انتظار مشخص شدن وضعیت قیمت ارز و صادرات محصولات پتروشیمی در روزهای آینده هستند.

در همین حال تعدادی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ به احتمال زیاد قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخل با تغییرات عمده ای در هفته آتی مواجه نشود؛ چرا که قیمت های جهانی تغییرات عمده ای نداشته است.

ارسال نظر