کد خبر : 5135

توزیع کود اوره ۳۵ هزارتومانی در کشور

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه ریزی لازم برای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان انجام شده و تمام تعهدات در موعد مقرر تامین خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با شانا با اشاره به و تعامل و همکاری مطلوبی که با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: قیمت جدید کود اوره که در تیر ماه ابلاغ شد می تواند منافع شرکت های پتروشیمی و نیز مصرف کنندگان را تامین کند.

مهندس رمضان اولادی افزود: بر اساس قیمت های جدید خوراک مجتمع های پتروشیمی قیمت کود اوره مناسب است و منافع تولید کنندگان را تامین کرده و شرکت های تولید کننده قیمت اعلام شده را رعایت خواهند کرد. اولادی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای سال، نیاز ماهانه خود را اعلام کرده و واحدهای پتروشیمی همگام با تامین نیاز داخل به تولید می پردازند و مازاد نیاز بر داخل نیز صادر می شود.

چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که صنعت پتروشیمی در سال گذشته با هدف حمایت از صنعت کشاورزی کشور یک میلیون و ۶٢٠ هزار تن کود اوره به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داد، گفته بود: ٢ و نیم میلیون تن کورد اوره مازاد بر نیاز داخل نیز به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات نشان از اهمیت نقش صنعت پتروشیمی ایران در تامین نیازهای زنجیره غذایی دیگر کشورها دارد. این گزارش می افزاید: معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز اعلام کرد که تمام نهاده کشاورزان(کود و بذر) در آستانه کشت تامین شده است و قیمت کود اوره هر کیسه‌ای ٣۵ هزار تومان تصویب شده و توزیع آن در کشور آغاز شده است.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی افزود: دولت مصوب کرد هر کیسه کود اوره به قیمت ٣٠ هزار و ۶٢۵ تومان درب کارخانه از پتروشیمی‌ها خریداری شود. وی با احتساب هزینه‌های تبعی حمل، بارگیری، توزیع و غیره وزیر جهاد کشاورزی هزینه تحویل یک کیسه کود اوره به کشاورز را ٣۵ هزار تومان اعلام کرد. توکلی گفت: هزینه تبعی حمل و توزیع یک کیسه کود اوره ١٠ هزار و ۵٠٠ تومان می‌شد که قرار شد مبلغ ۴ هزار و ٣٠٠ تومان از کشاورزان دریافت شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: پیش از این کود اوره به کشاورزان ٢٠ هزار تومان تحویل داده می‌شد که در دولت قبلی در ١٨ تیر مصوب شد قیمت کود اوره کیسه‌ای ٣٠ هزار و ۶٢۵ تومان تعیین شد.

ارسال نظر