کد خبر : 47216

آیا نفت برنت واقعاً برای آستانه 90 دلار در هر بشکه آماده است؟

به طور مداوم در بازارهای نفت کشمکش وجود داشته است که منجر به معاملات روزانه متلاطم می شود.

آیا نفت برنت واقعاً برای آستانه 90 دلار در هر بشکه آماده است؟

پتروتحلیل- نفت برنت هفته گذشته به 87 دلار در هر بشکه رسید، قبل از اینکه در آخرین بخش هفته شاهد کاهش قیمت ها باشیم. اگرچه قیمت نفت در دو ماه گذشته بسیار نوسانی بوده است، اما میانگین های ماهانه حاکی از یک روند صعودی برای سه ماه متوالی است. علاوه بر این، برآوردها تا حد زیادی نیاز به افزایش بیشتر برای باقیمانده سال 2024 در سایه چشم انداز کندتر رشد تقاضا دارند.

به طور مداوم در بازارهای نفت کشمکش وجود داشته است که منجر به معاملات روزانه متلاطم می شود.

شرایط گاوی در بازار نفت؛ اختلالات دریای سرخ باعث تقاضای سوخت بیشتر در انبارها می شود.تنش های ژئوپلیتیکی از جمله جنگ جاری در خاورمیانه و حملات اخیر به پالایشگاه های روسیه و تمدید کاهش داوطلبانه اوپک تا سه ماهه دوم و احتمال زیاد تمدید بیشتر تا پایان سال.

بازار نفت از نگاه خرس ها؛ تولید بالاتر غیراوپک به دلیل رکورد تولید در ایالات متحده، تا حدی جبران کاهش مداوم تولید از اوپک پلاس.

کاهش تقاضا در بحبوحه عزم فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در نیمه اول، علیرغم برخی سیگنال های پراکنده از بهبود اقتصادی از سوی ایالات متحده و چین.

ظاهراً گاوها در قیمت نفت از خرس‌ها سبقت گرفته‌اند، زیرا میانگین قیمت‌ها با افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته که قیمت‌ها را به بالاترین سطح خود از اواسط تا اواخر اکتبر افزایش داد، روندی بالاتر را طی کردند. مارس همچنین سومین ماه متوالی با روند صعودی میانگین ماهانه با افزایش تجمعی 7 دلار در هر بشکه است. سقوط ذخایر نفت خام در ایالات متحده و انتظار آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کسری عرضه در سال 2024 عمدتاً عامل افزایش اخیر بوده است.

ارسال نظر