کد خبر : 47117

سانسرز: بازار نقدی پی‌وی‌سی چین در ژوئیه اوج گرفت

بازار نقدی پی‌وی‌سی در ژوئیه اوج گرفت. فضای تجاری کلی بازار بهبود یافته، و همچنین تقاضای پایین‌دستی در حال رشد است. در روز گذشته، قیمت‌های معاملات آتی رکورد صعودی دیگری را شکستند، روحیه بازار نقدی تقویت شد، و همچنین قیمت‌ها از سوی بازار معاملات آتی حمایت شدند.

سانسرز: بازار نقدی پی‌وی‌سی چین در ژوئیه اوج گرفت

پتروتحلیل- براساس داده‌های سانسرز، قیمت‌های بازار نقدی پی‌وی‌سی در ژوئیه اوج گرفت. در 1 ژوئیه میانگین قیمت‌های پی‌وی‌سی در چین در میزان 5505 رنمینبی در هر تن قرار داشت. میانگین قیمت‌ها در 28 ژوئیه با رشد 5.3 درصدی در طی ماه به 5796.67 رنمینبی در هر تن  رسید.

بازار نقدی پی‌وی‌سی در ژوئیه اوج گرفت. فضای تجاری کلی بازار بهبود یافته، و همچنین تقاضای پایین‌دستی در حال رشد است. در روز گذشته، قیمت‌های معاملات آتی رکورد صعودی دیگری را شکستند، روحیه بازار نقدی تقویت شد، و همچنین قیمت‌ها از سوی بازار معاملات آتی حمایت شدند. تعداد استعلامات پایین‌دستی بالاست، اما فضای معاملات همچنان به نسبت محتاطانه است.

در 27 ژوئیه قیمت‌های بین‌المللی نفت معاملات آتی اوج گرفت. قیمت‌ قراردادی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت معاملات آتی در آمریکا با رشد 1.31 دلاری یا 1.7 درصدی در میزان 80.09 دلار در هر بشکه قرار گرفت. همچنین قیمت‌ قراردادی نفت خام برنت معاملات آتی با افزایش 1.23 دلاری یا 1.5 درصدی در میزان 83.79 دلار در هر بشکه ایستاد. قیمت‌های وست تگزاس اینترمدیت برای اولین بار در سه ماه گذشته به بالای مرز 80 دلار رفت، که این امر عمدتاً به دلیل محدودیت عرضه در نتیجه کاهش تولیدات توسط اوپک پلاس در کشورهای تولیدکننده، در کنار پیش‌بینی‌های صعودی از افزایش تقاضای چین صورت گرفت.

همچنین در رابطه با بازار کلسیم کاربید، براساس داده‌های تحلیلگر کامودیتی سانسرز، قیمت‌های شرکتی این محصول در منطقه شمال غرب ابتدا افت کرده و سپس افزایش یافتند. قیمت‌ها به طور کلی اوج گرفتند. در 1 ژوئن، میانگین قیمت‌های کلسیم کاربید در میزان 2883.33 رنمینبی در هر تن قرار گرفت، در حالی که این میانگین در 28 ژوئیه با رشد 1.73 درصدی در میزان 2933.33 رنمینبی در هر تن ایستاد. 

در حال حاضر، قیمت مواد خام زغال چوب آبی در سطوح پایین با حمایت هزینه‌ای مناسب، تثبیت شده است. بازار پی‌وی‌سی پایین‌دستی همزمان با بهبود تقاضا مقداری تقویت شده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های کلسیم کاربید منطقه شمال غرب چین در کوتاه‌مدت به طور موقت تثبیت شوند.

تحلیلگران پی‌وی‌سی سانسرز معتقدند که بازار نقدی پی‌وی‌سی همزمان با افزایش قیمت‌های کلسیم کاربید بالادستی اوج گرفت. حمایت از این بازار قابل قبول است. علاوه بر این، عملکرد بخش تقاضای بازار نیز رو به بهبود است. پیش‌بینی می‌شود که بازار پی‌وی‌سی نقدی در کوتاه‌مدت مجدد به ایام اوج خود بازگردد.

ارسال نظر