کد خبر : 47214

ظرفیت تولید پی وی سی در پتروشیمی غدیر دوبرابر می شود

با این حال باتوجه به خرید خط مستقل کلر آلکالی، VCMو EDC توسط پتروشیمی غدیر و همچنین افزایش ظرفیت بندرامام و اروند (خرید خط مستقل کلر آلکالی توسط بندرامام) در سال جدید ظرفیت تولید پی وی سی در ایران دوبرابر افزایش یابد….

ظرفیت تولید پی وی سی در پتروشیمی غدیر دوبرابر می شود

پتروتحلیل- در حالی قیمت پی وی سی در بازار ایران به محدوده ۴۷ هزارتومان رسیده است که به گفته معامله گران در بورس کالا تمایل به خرید به دلیل پیش بینی های افزایشی از قیمت دلار، باوجود فروش اعتباری پتروشیمی ها و با ال سی ۶ ماهه به مدت ۴ ماه، افزایش داشته است. قیمت تمام شده پی وی سی در محدوده ۴۱ هزارتومان در بورس کالا اعلام می شود، این در حالی است که خریدهای اعتباری پی وی سی با ال سی به محدوده ۵۰ هزارتومان هم خواهد رسید و از این رو پیش بینی ها برای سال جدید حکایت از افزایش نرخ ها دارد. در همین حال پی وی سی در بازارهای جهانی و تحویل ماه مارس توسط فورموسا در محدوده ۹۰۰ دلار در هر تن با ال سی و در منطقه جی سی سی اعلام می شود. به نظر می رسد باتوجه به فروش های بالاتر از نرخ جهانی در بورس صادرات پی وی سی بسیار اندک باشد! با این حال باتوجه به خرید خط مستقل کلر آلکالی، VCMو EDC توسط پتروشیمی غدیر و همچنین افزایش ظرفیت بندرامام و اروند (خرید خط مستقل کلر آلکالی توسط بندرامام) در سال جدید ظرفیت تولید پی وی سی در ایران دوبرابر افزایش یابد.

در همین حال به نظر می رسد بازار جهانی پی وی سی در ماه می و پس از باران های موسمی تغییر کرده و قیمت ها تا محدوده ۱۰۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد. اما بازار داخلی ایران همچنان متاثر از نرخ ارز باقی خواهد ماند.

ارسال نظر