کد خبر : 47188

کشتی جدید سازنده خودروهای برقی چینی BYD برای ارسال خودروهای جدید انرژی به کشورهای دیگر

این کشتی به طور اختصاصی برای حمل خودروهای تولیدی توسط سازندگان چینی به بازارهای خارجی استفاده خواهد شد...

کشتی جدید سازنده خودروهای برقی چینی BYD برای ارسال خودروهای جدید انرژی به کشورهای دیگر

پتروتحلیل-شرکت CIMC Raffles، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سازنده تجهیزات لجستیک و انرژی چین به نام China International Marine Containers (Group) Co Ltd، به تازگی یک کشتی حمل خودرو در استان شاندونگ، شهر لونگکو تحویل داده است. این کشتی توسط سازنده خودروهای برقی چینی BYD برای ارسال خودروهای جدید انرژی به خارج از کشور استفاده خواهد شد.

کشتی - BYD Explorer No.1 - توسط شرکت مستقر در استان شاندونگ یانتای ساخته شده و برای شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل دریایی Zodiac Maritime در نظر گرفته شده است. سپس توسط صاحب کشتی به BYD اجاره داده شد.

این کشتی به طور اختصاصی برای حمل خودروهای تولیدی توسط سازندگان چینی به بازارهای خارجی استفاده خواهد شد.

با تقویت حضور BYD در خارج از کشور، این توسعه نقش مهمی در ترویج جهانی خودروساز دارد، زیرا تضمینی برای تحویل سریع و گسترش کسب‌وکار خارجی آن فراهم می‌کند، طبق گفته‌های CIMC Raffles.

این کشتی به بندر بین‌المللی لجستیک شیائومو در منطقه همکاری ویژه شنشان، حدود ۸۰ مایل (۱۲۸.۷ کیلومتر) شرق شنژن، استان گوانگدونگ خواهد رفت. پس از آن، خودروهای BYD را بارگیری و به اروپا حمل خواهد کرد، طبق گفته‌های لی مینگائو، معاون رئیس CIMC Raffles.

BYD Explorer No.1 به طول ۱۹۹.۹ متر و عرض ۳۸ متر، ظرفیت حمل تا ۷۰۰۰ خودرو و برد حداکثری تا ۱۵۸۰۰ مایل دریایی دارد.

این کشتی با استفاده از سوخت محیط‌زیستی گاز طبیعی مایع، می‌تواند انتشار اکسیدهای نیتروژن و گوگرد را به شدت کاهش دهد.

CIMC Raffles قصد دارد نوآوری‌های فناورانه خود را افزایش دهد و به همکاری نزدیک با شرکای خود برای کاهش انتشار کربن و کمک به توسعه سبز صنعت حمل‌ونقل جهانی ادامه دهد، لی گفت.

این تحویل در زمانی صورت می‌گیرد که خودروسازان چینی با چالش‌هایی در حمل‌ونقل بین‌المللی روبرو هستند. در حالی که صادرات خودروهای جدید انرژی چینی رو به افزایش است، صنعت با کمبود کشتی‌های حمل خودرو مواجه است که منجر به افزایش قیمت‌ها برای حمل‌ونقل بین‌المللی شده است. هم حمل‌کنندگان و هم خودروسازان در تلاش هستند تا با سفارش کشتی‌های بیشتر، با این چالش‌ها مقابله کنند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی CCTV، حدود ۷۰۰ کشتی حمل خودرو در سراسر جهان وجود دارد. تعداد کشتی‌هایی که توسط مالکان چینی اداره می‌شوند، کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت جهانی را تشکیل می‌دهد.

چین پیشرفت‌های بزرگی در صادرات خودرو داشته است.

شرکت مستقر در شنژن BYD سال گذشته ۳.۰۲ میلیون خودرو فروخته است که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۶۲ درصد افزایش داشته است. این باعث شده که BYD به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در چین و محبوب‌ترین سازنده خودروهای جدید انرژی در جهان شناخته شود.

فروش خارجی خودروهای مسافربری جدید انرژی BYD در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۲۴۳۰۰۰ دستگاه رسیده است. این شرکت حضور خود را در بیش از ۷۰ کشور و منطقه در سراسر جهان گسترش داده است.

ارسال نظر