کد خبر : 47176

قیمت های تهاجمی پلی اتیلن آمریکا در بحبوحه پایان سال به ترکیه

محموله های تهاجمی سابق USG در ترکیه، مراکش و نیجریه در ماه نوامبر با قیمت های تهاجمی ظاهر شدند، در حالی که این محموله ها پایین ترین سطح بازارهای آسیایی را نیز تشکیل می دادند.

قیمت های تهاجمی پلی اتیلن آمریکا در بحبوحه پایان سال به ترکیه

پتروتحلیل-با توجه به تمایل بازیگران برای بستن سال با ذخایر پایین در چندین بازار، فعالیت های ضعیف در کانون توجه قرار گرفت، تامین کنندگان آمریکایی صادرات خود را به مراکز عمده پلی اتیلن افزایش دادند. محموله های تهاجمی سابق USG در ترکیه، مراکش و نیجریه در ماه نوامبر با قیمت های تهاجمی ظاهر شدند، در حالی که این محموله ها پایین ترین سطح بازارهای آسیایی را نیز تشکیل می دادند.

کاهش هزینه های بالادستی در روند نزولی نقش دارد

بازیگران صنعت به کاهش قیمت نفت خام، اتان و اتیلن در ایالات متحده به عنوان یکی از دلایلی که بر تامین کنندگان تاثیر گذاشته است اشاره کردند. سکون پایان سال که در بازارهای عمده پلی اتیلن آغاز شد، بر فشارها افزود، چه رسد به موجودی های سالم در کشور ترکیه. اگرچه عرضه داخلی در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر کاهش یافت، اما طبق داده های ACC (شورای شیمی آمریکا)، موجودی انبارها 259 میلیون پوند (نزدیک به 120000 تن) نسبت به دوره مشابه در سال 2022 افزایش یافت.

قیمت LLDPE inj، HDPE به 900 دلار/تن CIF ترکیه رسید

ترکیه از اواخر اکتبر تحت فشار فزاینده ای از سوی محموله های رقابتی سابق ایالات متحده آمریکا بوده است. پیشنهادات تهاجمی برای فیلم LLDPE C4 و گریدهای HDPE خاص باعث شد که تامین کنندگان معمولی خاورمیانه مزیت رقابتی خود را از دست بدهند، و روند نزولی در این ماه شتاب بیشتری گرفت.

به دنبال تخفیف های تدریجی قیمت فیلم LLDPE C4 ایالات متحده به 920 دلار / تن CIF ترکیه، مشروط به 6.5٪ حقوق گمرکی، نقدی کاهش یافت. برخی از مصرف کنندگان می گویند: «ممکن است در نظر بگیریم که در این محموله ها موادی را در راه رسیدن به ماه فوریه و مارس در نظر بگیریم، اگر قیمت ها کمی کمتر از 900 دلار / تن CIF باشد.

پیشنهادات تزریقی HDPE آمریکا در حال حاضر به آستانه 900 دلار در هر تن رسیده است. یک تاجر گفت: "شنیدیم که مواد تازه از مجتمع جدید شل برای گریدهای HDPE خاص ظاهر شده است." در این میان، قالب‌گیری دمشی HDPE ایالات متحده با همین شرایط، صحنه‌ای را تا 930-940 دلار در هر تن ایجاد کرد.

در این میان، قیمت فیلم‌های LDPE و فیلم‌های HDPE در مقایسه با محموله‌های خاورمیانه، به گفته بازیکنان، فاقد قدرت رقابتی بودند. این به این دلیل بود که عرضه ایالات متحده برای این گریدها چندان زیاد نبود. بر این اساس، LDPE ایالات متحده در قیمت پایین 970 دلار در هر تن CIF گزارش شد، در حالی که فیلم HDPE در این هفته با اشتهای خرید چندانی 940-970 دلار در هر تن ایستاد.

پیشنهادات PE سابق USG بر تولیدکنندگان خاورمیانه در آفریقا تأثیر می گذارد

به طور مشابه، بازیکنان در نیجریه و مراکش در این ماه تعداد فزاینده ای از پیشنهادات PE نامنظم ایالات متحده دریافت کردند. این محموله‌ها در مقایسه با قیمت‌های خاورمیانه، مزیت رقابتی داشتند.

یک تاجر مستقر در نیجریه گزارش داد که قیمت های LDPE، LLDPE و HDPE ایالات متحده را دریافت کرده است که 50 تا 100 دلار در هر تن کمتر از پیشنهادات معمول خاورمیانه بود. در مراکش، پیشنهادات ایالات متحده در حال حاضر به زیر 900 دلار در هر تن CIF کازابلانکا برای LLDPE و HDPE رسیده است، در حالی که LDPE با همان شرایط به زیر 950 دلار در هر تن رسیده است.

ارسال نظر