کد خبر : 47161

اوره روسیه زیر قیمت ایران در بازار ترکیه؛

آیا تعیین قیمت اوره ایران به صورت هفتگی معتبر است؟

آیا تعیین قیمت اوره ایران به صورت هفتگی معتبر است؟

پتروتحلیل- با کند و ضعیف شدن بازار اوره در هفته های اخیر، کشورهایی مانند روسیه و حوزه خلیج فارس با شکستن قیمت ها، آمادگی فروش محصولات خود را دارند، مانند تندر هند که قیمت پذیرفته شده آن حدودا ۲۰ تا ۳۰ دلار کمتر از آخرین قیمت اسپات خلیج فارس بود؛ یعنی ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار فروش خودشان. 

روسیه هم باتوجه به بازار کند شدن بازار اوره، با انباشت محموله ها، به گفته معامله گران قیمت های خود را کاهش داده و زیر قیمت ایران پیشنهاد می دهند. به گفته برخی از کارشناسان قیمت اوره ایران متاسفانه هر شنبه توسط کارگروه تعیین نرخ اعلام می شود که باتوجه به تغییرات لحظه ای در بازارهای جهانی نمی تواند دقیق و معتبر باشد. هر چند که برخی از معامله گران وجود کارگروه اوره را بهتر از نبود آن عنوان می کنند ولی به نظر می رسد برای اعلام قیمت های درست، منطقی و معتبر نیاز به حرکت این کارگروه با قیمت های جهانی و اتفاقات بازارهای جهانی به صورت لحظه ای است.

با این حال قیمت درخواستی برای اوره ایران در محدوده۳۴۰ تا ۳۴۵ دلار در هر تن قرار دارد و اما آفر کارخانجات تولیدی  ۳۵۰ دلار در هر تن است.

بازار تقریبا ثابت و اندکی کاهشی است، هر چند چون به طور سنتی در فصل پرمصرف اوره هستیم، گاها در برخی قطب های واردات، افزایش های جزیی و مقطعی تجربه شده است.

ارسال نظر