کد خبر : 47123

"پترو داریوش"؛ دعوتی برای ورود به بهترین بخش اقتصاد ایران

صندوق بخشی “پتروداریوش”صندوقی تخصصی است که حداقل 70درصد دارایی خود را در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد کرد.

"پترو داریوش"؛ دعوتی برای ورود به بهترین بخش اقتصاد ایران

پتروتحلیل-سبدگردان داریوش دوسال بعد از معرفی صندوق سهامی ثروت داریوش،صندوقی که در صدر بازار از نظر بازاردهی قرار داشته و تا کنون ثروت دارندگان خود را علی رغم بازدهی منفی بازار سهام دوبرابر کرده است بار دیگر با صندوقی سهامی اینبار تخصصی در حوزه پتروشیمی به تابلو بورس بازگشته است.

صندوق بخشی “پتروداریوش”صندوقی تخصصی است که حداقل 70درصد دارایی خود را در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد کرد.

چرا صنعت پتروشیمی:

ایران کشوری دارای مزیت غیر قابل انکار در صنعت پتروشیمی است وجود منابع عظیم نفت و گاز،دسترسی به آبهای آزاد و موقعیت ژئوپلتیکی ایران باعث شده است ایران شاهدبالاترین مزیت های طبیعی صنعت پتروشیمی باشد لذا شرکتهای این صنعت هم همواره در صدر بازدهی های بلند مدت بازار سرمایه قرار داشته اند.

با تلفیق بهترین سهام گروه پتروشیمی،”پتروداریوش”امیدوارست بتواند بالاترین بازدهی با کمترین ریسک را برای سرمایه گذاران خود به همراه آورد.

در حال حاضر فرصت کسب درآمد از سرمایه گذاری در گروه پتروشیمی به دلیل افت قیمت ناشی از بحث خوراک به کف های تاریخی رسیده است لذا در حال حاضر سهام گروه پتروشیمی ارزان ترین موقعیت را دارد که شانس رشد آتی را بیشتر کرده است.

صندوق بخشی چیست؟

صندوق بخشی یکی از انواع صندوق‌های مشترک یا قابل معامله (ETF) است که در یک صنعت خاص یا بخش خاصی از اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کند. 

صندوق‌های بخشی به دلیل سرمایه‌گذاری در صنعتی خاص، شانس بازدهی بالاتری را نسبت به صندوقهای دیگر دارد در همین حال ریسک صندوق در آن صنعت خاص نیز از تک سهمهای گروه کمتر می باشد.

مزایای صندوق‌ ETFیا قابل معامله چیست؟

•  معافیت مالیاتی معاملات واحدها

•  افزایش نقد شوندگی واحدهای صندوق با وجود عملیات بازارگردانی

•  تخصیص بهینه‌دارایی‌ها‌(متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک

•  سادگی، سهولت و سرعت در معامله

•  کاهش زمان تصفیه نسبت به صندوق های فعلی

•  خریدوفروش آنلاین واحدهای صندوق

•  حضور بازارگردان که باعث می شود فروشندگان هر زمان که بخواهند بتوانند واحدهای خود را به فروش برسانند یا از بازارگردان خریداری کنند

چگونه در صندوق بخشی قابل معامله “پتروداریوش”سرمایه گذاری کنیم؟

صندوق پتروداریوش روز شنبه اقدام به فروش واحدهای سرمایه گذاری خود به قیمت هر واحد هزار تومان خواهد کرد سقف صندوق دویست میلیارد تومان است و با رسیدن صندوق به این سقف پذیره نویسی متوقف خواهد شد.

هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه گذاری صندوق “پتروداریوش”نیست همچنین سرمایه گذاران لازم نیست کارمزدی بابت خرید پرداخت کنند کارمزد تمام عملیات پذیره نویسی توسط سبدگردان داریوش پرداخت خواهد شد.

سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به کارگزاریها یا از طریق جستجو نماد "پتروداریوش"در دسترسی آنلاین خود اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق نمایند.

صندوق "پتروداریوش" با منابع خود چه خواهد کرد؟

صندوق “پتروداریوش” پس از پایان پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس اقدام به سرمایه گذاری در گروه پتروشیمی و شیمیایی حداقل به میزان 70درصد خواهد نمود.این مدیریت فعال بوده و مدیر صندوق به طور مداوم اقدام به خرید و فروش سهام برای صندوق جهت کسب حداکثر بازدهی برای سرمایه گذاران خواهد نمود.از این رو سرمایه گذاران صندوق منافع زیر را به دست خواهند آورد.

•  عدم نیاز به تحلیل بنیادی سهام صنعت گروه پتروشیمی و کسب امکان سود آوری از معاملات این گروه

•  امکان بهره مندی از پرتفوی متنوع از سهام ارزنده بدون نگرانی از نقد شوندگی آنها

•  انباشت منابع ناشی از برگزاری مجامع و انتقال سود نقدی به سرعت به ارزش واحدهای صندوق

امیداست روز شنبه شما را هم در جمع سرمایه گذاران صندوق "پتروداریوش " ببینیم.

ارسال نظر