کد خبر : 46755

آمار: واردات انباشتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن چین در بازه ژانویه تا آوریل در کمترین میزان از سال 2008

بازار پلی‌پروپیلن چین در سال 2022 از 3.7 میلیون تن ظرفیت جدید قابل انتظار بهره‌برداری خواهد کرد. در این میان، بیش از 4 میلیون تن ظرفیت جدید پلی‌پروپیلن برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود.

آمار: واردات انباشتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن چین در بازه ژانویه تا آوریل در کمترین میزان از سال 2008

پتروتحلیل-براساس داده‌ها، مجموع واردات هموپلیمر پلی‌پروپیلن چین در بازه ژانویه تا آوریل 2022 نشان‌دهنده کمترین ارقام از سال 2008 بود.

مجموع واردات هموپلیمر پلی‌پروپیلن کشور در چهار ماهه اول سال 2022 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 17 درصد افت کرد و زیر 1 میلیون تن باقی ماند.

عملکرد ضعیف چین عمدتاً ناشی از اقدامات سختگیرانه کووید-19 در مناطق اصلی کشور می‌باشد، که نه تنها مانعی بر سرا راه زندگی روزمره و جریان تجاری بوده، بلکه همچنین اقتصاد کشور را تحت فشار قرار داد. قرنطینه شانگهای از اواخر مارس آغاز شد و تا یک ژوئن به طول انجامید، در حالی که پکن و تیانجین نیز همزمان با تست‌گیری گسترده، تحت قرنطینه‌های شدید قرار گرفته‌اند.

داده‌های آوریل نشان‌دهنده شرایط ضعف تقاضا می‌باشد

واردات آوریل با مجموع حدودی 211 هزار تن در رتبه دوم کمترین واردات در چند ماه گذشته قرار گرفت، و ضعف میل به خرید هموپلیمر پلی‌پروپیلن در طی ماه را منعکس کرد. در این میان، فوریه که به واسطه آغاز سال جدید قمری طولانی‌ترین فصل تعطیلات را در خود جای داده، با میزان واردات 198 هزار تن، در رتبه اول کمترین میزان واردات در یک ماه قرار گرفت.

احتمالاً حجم واردات مه از این میزان نیز کمتر باشد

در میانه جنگ دشوار چین با آخرین دور شیوع کووید-19 که از اواخر مارس آغاز شد، مناطق مالی بزرگ کشور در طی مه تحت اقدامات کنترلی شدید قرار گرفت، که این اتفاق منتج به اختلالات در لجستیک و نیروی انسانی به دلیل محدودیت‌ها در جابجایی افراد و مواد شد. بر این اساس، انتظار نمی‌رود عملکرد وارداتی مه بهتر از آوریل باشد.

جو تقاضای کاهشی در طی مه نیز به این شرایط اضافه شد. در حالی که خریداران چینی همزمان با همه‌گیری، میلی به خریدهای جدید نداشتند، اکثر عرضه‌کنندگان خارجی به دلیل سود بهتر دیگر بازارها و برای اجتناب از مسائل لجستیک در چین، ترجیح دادند تا تمرکز صادراتی خود را بر دیگر کشورها بگذارند.

براساس داده‌های میانگین ماهانه کم‌اوربیس، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا و تزریقی (سی‌آی‌اف) چین در میزان 1147 دلار در هر تن قرار گرفتند، در حالی که قیمت‌های داخلی (ex-warehouse) (بدون مالیات ارزش افزوده) در میزان 1145 دلار در هر تن ایستادند. قیمت‌های رقابتی داخلی در برابر قیمت‌های وارداتی فاکتور دیگری بود که تقاضای وارداتی را تحت فشار قرار داد، و همزمان کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا تاثیر این امر را تشدید کرد.

اوج‌گیری قابل پیش‌بینی عرضه داخلی چین همزمان با افزایش ظرفیت‌ها نیز همچنان باعث نگرانی است.

چین در سال 2022 از بیش از 3.5 میلیون تن ظرفیت جدید پلی‌پروپیلن بهره‌برداری خواهد کرد

براساس داده‌ها، بازار پلی‌پروپیلن چین در سال 2022 از 3.7 میلیون تن ظرفیت جدید قابل انتظار بهره‌برداری خواهد کرد. در این میان، بیش از 4 میلیون تن ظرفیت جدید پلی‌پروپیلن برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود.

ارسال نظر