کد خبر : 46134

شروع ضعیف بازار پلیمر ترکیه پس از ماهها؛

سقوط پلی اتیلن سنگین فیلم ایران به کانال ۱۱۶۰ دلاری/فروش محموله های رافیای عربستانی با قیمت ۱۲۳۰ دلار در بازار ترکیه

سقوط پلی اتیلن سنگین فیلم ایران به کانال ۱۱۶۰ دلاری/فروش محموله های رافیای عربستانی با قیمت ۱۲۳۰ دلار در بازار ترکیه

پتروتحلیل- بازار پلیمر ترکیه در هفته جاری گرچه همچنان به افت خود ادامه داد، اما این بار افت قیمتها اندک بود و پس از مدتها، معامله گران شاهد شروعی ضعیف در بازار بودند. 

به این ترتیب پلی اتیلن سنگین خاورمیانه به کانال کمتر از ۱۲۰۰ دلاری سقوط کرد و برای گرید فیلم در محدوده ۱۱۶۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن CPT ترکیه رسید. گرید بادی هم با ۲۰ دلار افت در محدوده ۱۱۶۰ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن CPT قرار گرفت. پلی اتیلن سنگین فیلم خاورمیانه هم با افت ۱۰ دلاری در محدوده ۱۲۳۰ تا ۱۳۳۰ دلار در هر تن CFR گزارش شده است. محموله های آمریکایی هم در محدوده ۱۲۴۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر تن CFR ترکیه اعلام شده اند.

گرچه همچنان تقاضا اندک است، اما حجم عرضه های بسیار از مبادی گوناگون به بازار ترکیه سبب شده تا بازار پلیمر ترکیه در شرایط ضعیفی به سر ببرد.

پلی اتیلن سبک پتروشیمی های ایرانی هم توسط نشریه آیسیس در کانال ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلاری به صورت CPT اعلام شده است. قیمت پلی اتیلن سبک آمریکایی هم در کانال ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلاری به صورت CFR و پلی اتیلن سبک خاورمیانه هم در کانال ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلاری به صورت CFR ترکیه عنوان شده است.

در همین حال پلی اتیلن سبک خطی ایران به کانال ۱۲۸۰ تا ۱۳۶۰ دلاری به صورت CPT افت کرده است، اما پلی اتیلن های سبک خطی آمریکایی و خاورمیانه در کانال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلاری به صورت CFR ترکیه قرار دارند.

البته همچنان برطبق پیش بینی های خبرنگار پتروتحلیل در ترکیه محموله های پلی اتیلن های سبک خطی در بازار ترکیه بیشترین افت قیمت را به دلیل عرضه زیاد از مبادی گوناگون کسب کرده اند و به نظر می رسد این افت قیمت همچنان ادامه دار باشد. اما پلی اتیلن سنگین گرید بادی با تقاضای بهتر نسبت به گریدهای دیگر در کانال ۱۲۰۰ دلاری در بازار ترکیه معامله شده است.

در همین حال پلی پروپیلن ها هم هفته جاری همچنان به ریزش خود ادامه دادند، اما به صورت اندک و به این ترتیب رافیای ایرانی به کانال ۱۲۴۰ تا ۱۳۰۰ دلاری با ۱۰ دلار افت دیگر بازگشت. پلی پروپیلن رافیای خاورمیانه در کانال ۱۲۴۰ تا ۱۲۹۰ دلاری به صورت CFR با ۱۰ دلار افت اعلام شد. اما پلی پروپیلن فایبر ایرانی در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر تن به صورت CPT مانند هفته گذشته اعلام شده است. پلی پروپیلن فایبر خاورمیانه در کانال ۱۲۹۰ تا ۱۳۷۰ دلاری به صورت CFR در بازار ترکیه اعلام شده است. 

اما محموله های رافیای عربستانی تحویل ترکیه در هفته جاری در محدوده ۱۲۳۰ دلار قرار داشتند و ارزان تر از محموله های ایرانی معامله شدند. محموله های فایبر هم در محدوده ۱۳۰۰ دلار در هر تن معامله شده اند.

به نظر می رسد همچنان بازار پلیمر ترکیه انتظار افت قیمت ها را یدک می کشد.

ارسال نظر