کد خبر : 44849

افزایش ارزش سهام های پتروشیمی آسیا با روند صعودی سهام های وال استریت و امید ها از کشف واکسن

افزایش ارزش سهام های پتروشیمی آسیا با روند صعودی سهام های وال استریت و امید ها از کشف واکسن

پتروتحلیل-سهام های پتروشیمی آسیا در روز چهارشنبه با دنبال کردن روند صعودی سهام های وال استریت که اشتهای خریداران را با خوشبینی بر سر کشف واکسن تقویت کرد، افزایش یافتند. 

خبر ها از بسته های حمایتی جدید در اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی نیز جو سرمایه گذار را تقویت کرد.

در ساعت 3:25 گرینویچ، سهام شرکت Mitsui Chemicals در توکیو 2 درصد، سهام LG Chem در سئول 1/50 درصد و سهام شرکت Formosa Chemicals & Fibre Corp در تائپه 0/14 درصد افزایش یافتند. 

شاخص Nikkei 225 ژاپن نیز بیش از 1 درصد، شاخص KOSPI Composite کره جنوبی 0/64 درصد و Straits Times سنگاپور 1/05 درصد افزایش یافتند.

شاخص های اصلی سرمایه آمریکا در روز سه شنبه به دنبال جلسه فروشی در روز گذشته و خبر هایی مبنی بر کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلوریدا و کالیفرنیا، تا میزانی صعود کردند. 

میانگین صنعتی Dow Jones به میزان 2/13 درصد افزایش یافت، و میانگین شاخص 30-stock به دنبال سه روز روند صعودی پشت سر هم، بهترین میزان خود را از 29 ژوئن تجربه کرد؛ در حالی که شاخص های S&P 500 و Nasdaq به ترتیب 1/34 درصد و 0/94 درصد افزایش یافتند.

در آسیا، پیش بینی میشود ژاپن به زودی و بعد از پرده برداری از بسته ای حمایتی در ماه گذشته به ارزش 117 تریلیون ین، بسته حمایتی جدید خود به ارزش 100 تریلیون ین (93 میلیارد دلار) را ارائه کند.

این کشور تا کنون از برنامه های خود برای هزینه کردن 234 تریلیون ین یا در حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی خود پرده برداری کرده است، تا سومین اقتصاد بزرگ دنیا را در برابر پاندمی ویروس کرونا تقویت کند. 

از آنجایی که پیش بینی میشود از نیمه دوم سال به تدریج شاهد رشد اقتصادی باشیم، بانک ژاپن سیاست مالی خود را در روز چهارشنبه ثابت نگه داشت. 

بانک مرکزی پیش از این در مارس و آوریل، سیاست های مالی خود را آسان تر کرد.

بوج در بیانیه ای گفت: «اقتصاد ژاپن با باقی ماندن تاثیر ویروس کووید 19 در داخل و خارج از کشور در شرایط سختی قرار گرفته است، اگرچه فعالیت های اقتصادی به تدریج بازگشته اند.»

کره جنوبی قصد دارد تا هزینه های خود را برای برنامه جدید رئیس جمهور مون جائه این تا مبلغ 160 تریلیون وون (133 میلیارد دلار)، وبیش از دو برابر مبلغ برنامه های قبلی، افزایش دهد.

این برنامه که در 13 ژوئیه رونمایی شد، از اهداف دولت برای بهبود از پاندمی ویروس کرونا و رویای آن ها برای تولید 1/9 میلیون شغل در طی 5 سال آتی خبر میدهد.

از میزان های ارائه شده، دولت کره جنوبی 114/1 تریلیون وون آن را تامین میکند، در حالی که بخش های محلی و بخش خصوصی به ترتیب 2/25 تریلیون وون و 20/7 تریلیون وون از این مبلغ را تامین خواهند کرد.

به دنبال خبر هایی مبنی بر موفقیت آمیز بودن واکسن آزمایشی شرکت مدرنا بر 45 داوطلب سالم در مراحل ابتدایی این مطالعه، جو سرمایه گذار در آسیا تقویت شد. 

یکی از مجموعه های بیوتک واقع در آمریکا، اولین شرکتی بود که در 16 مارس سال جاری تست واکسن بر روی انسان را انجام داد. 

اما افزایش تعداد مبتلایان در بخش هایی از آسیا شامل هنک کنگ و مناطقی از هند، موجب اعمال مجدد اقدامات قرنطینه ای شدید شد.

یکی از ایالت های شمالی هند با جمعیت 125 میلیون نفر، قرنطینه خود را تا اواخر ژوئیه تمدید کرد.

بر اساس خبرگزاری های داخلی، ژاپن در روز چهارشنبه در توکیو اعلام شرایط هشدار کرد، زیرا در چهار روز از هفته تعداد مبتلایان از 200 نفر فراتر رفت.

قیمت های نفت خام در روز چهارشنبه، به دنبال خبر هایی مبنی بر افت بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، افزایش یافت.

طبق داده های رسمی، ذخایر نفت خام آمریکا تا 10 ژوئیه تا میزان 8/3 میلیون بشکه در روز افت کرد. 

سرمایه گذاران در انتظار جلسه اوپک هستند تا ببینند آیا کاهش تولید نفت خام ادامه خواهد داشت یا خیر.

 

 

ارسال نظر