کد خبر : 44285

ایزو پروپانول آسیا با افزایش 92 درصدی از ژانویه به بیشترین میزان خود در 9 سال اخیر رسید/ تقاضا همچنان صعودی است

ایزو پروپانول آسیا با افزایش 92 درصدی از ژانویه به بیشترین میزان خود در 9 سال اخیر رسید/ تقاضا همچنان صعودی است

پتروتحلیل-ایزوپروپانول آسیا در 17 آوریل 2020 به دنبال تقاضای صعودی بازار برای این محصول، به بیشترین میزان خود در 9 سال اخیر رسید. 

طبق داده های آیسیس، در 4 ماه ابتدایی سال، قیمت های ایزوپروپانول با افزایش 92 درصدی تقریبا دو برابر شدند – و از میزان 780 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) در 3 ژانویه به 1500 دلار در هر تن در 17 آوریل رسیدند.

تقاضا برای ایزوپروپانول بسیار بالا است، و پیشنهاد ها از بسیاری از کشور ها شامل آمریکا، اروپا و هند به عرضه کنندگان آسیایی روانه میشود.

فروش ایزو تانک ها محبوب ترین بخش عرضه کنندگان آسیایی است، زیرا این مدل بسته بندی برای کشتی ها بسیار راحت تر است، و زمان بارگیری در سریع ترین زمان ممکن انجام میشود. 

علاوه بر این، حاشیه سود ایزو تانک ها در مقایسه با مواد فله بالاتر است. 

قیمت های ایزو تانک های (FOB شمال شرق آسیا) برای دیگر قاره ها میتواند تا میزان 2000 دلار در هر تن برسد.  

از آنجایی که واردکنندگان در جنوب شرق آسیا با عجله به دنبال تامین مواد فله خود هستند، قیمت های فروش برای تحویل در نیمه دوم ماه می در میزان 1400 تا 1600 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) قرار گرفت. 

در بخش تولید، تقریبا تمامی واحد های ایزوپروپانول در چین شامل واحد های پایه پروپیلن و پایه استون در حال فعالیت بودند.

اگرچه، عرضه کنندگانی که در شمال شرق آسیا میباشند تولیدات خود را در میزان معمول حفظ کردند، و حداقل یکی از آن ها در میان عملیات تامین و نگهداری برنامه ریزی شده می باشد. 

از آنجایی که شرکت ها و واحد ها در دیگر نقاط دنیا تولیدات مواد بهداشتی خود را برای مبارزه با پاندمی ویروس کرونا افزایش داده اند، تقاضای ایزوپروپانول در میان مدت همچنان صعودی باقی می ماند. 

ایزوپروپانول در ضدعفونی کننده ها نظیر ضدعفونی کننده های دست و الکل های 70 درصد استفاده میشود.

بسیاری از شرکت های شیمیایی و دیگر شرکت ها پا در تولید محصولات بهداشتی، ضدعفونی کننده و دیگر محصولات حفاظتی گذاشته اند تا  به امنیت حافظان سلامت و دیگر افراد که با ویروس در حال مقابله هستند، کمک کنند. 

طبق آخرین داده های مرکز منابع ویروس کرونا در دانشگاه جان هاپکینز، در 185 کشور دنیا تا روز دوشنبه بیش از 2/4 میلیون نفر به ویروس مبتلا شده اند و متاسفانه بیش از 160000 نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند. 

 

ارسال نظر