کد خبر : 44189

افزایش عرضه پروپیلن آسیا به دلیل مشکلات صنایع پایین دستی

افزایش عرضه پروپیلن آسیا به دلیل مشکلات صنایع پایین دستی

پتروتحلیل-احتمال میرود به دلیل افزایش عرضه پروپیلن در آینده نزدیک، تولیدکنندگان صنایع پایین دستی به دنبال کاهش میزان فعالیت ها باشند.

به گزارش "پتروتحلیل"، تقاضای وارداتی چین به رفتار بازار داخلی بستگی دارد.

 جنوب شرق آسیا به دنبال افزایش صادرات به شمال شرق آسیا

 فشار فروش بالا در میان فروشندگان

در میان جو ضعیف، قیمت های نقدی پروپیلن با میزان 5557/5 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) در هفته منتهی به 3 آوریل به کمترین میزان خود در 5 سال گذشته افت کردند. 

در ژاپن، کاهش تولیدات اخیر اعلام شده توسط تولیدکنندگان اتومبیل، نگرانی ها را در میان تولیدکنندگان پروپیلن افزایش داد، و آن ها را مجبور کرد تا تولیدات خود را کاهش دهند تا ذخایر خود را در کمترین میزان ممکن پایین نگه دارند. 

این اتفاق برای تولیدکنندگان یکپارچه به معنای پروپیلن بیشتر بود که آن ها تصمیم گرفتند تا میزان فعایت ها را کاهش دهند.

در کره جنوبی، جایی که تقاضای پروپیلن داخلی بسیار قابل توجه است، تولیدکنندگان صنایع پایین دستی در حال مواجه با تاثیر تقاضای ضعیف در بازار های صادراتی هستند زیرا کشور های مختلف مرز های خود را بسته اند یا محدودیت هایی در میان پاندمی ویروس کرونا اعمال کرده اند.

در چین، تولیدکنندگان داخلی پروپیلن در حال تلاش برای افزایش محاسبات خود از کاهش های اخیر هزینه های خوراک بودند. اشتهای آن ها برای واردات به قیمت های محموله های داخلی بستگی خواهد داشت. براساس قیمت های حال حاضر، محموله های وارداتی ارزان تر هستند. 

در جنوب شرق آسیا، در واقع تقاضایی وجود نداشت زیرا اکثر کشور ها در منطقه تا میزانی تحت قرنطینه بودند. این امر تولیدکنندگان پروپیلن در منطقه را محبور کرده است تا چین را به عنوان بازار هدف خود نگاه کنند.

پیش بینی میشود کشور هایی با قرنطینه کامل در جهت جلوگیری از شیوع ویروس همانند مالزی و هند، فعایت های خود را براساس برنامه های موجود از اواسط آوریل آغاز کنند.

احتمال میرود تقاضا با شروع مجدد فعالیت این بازار ها افزایش یابد، اما در حال حاضر تضمینی نیست و فروشندگان مجبورند تا محموله های خود را در میان مدت به شمال شرق آسیا بیاورند. 

به دلیل تقاضای ضعیف صنایع پایین دستی، محموله های دریای عمیق از آمریکایی جنوبی، و همچنین هند، در دسترس هستند و احتمال میرود راهی آسیا شوند.

 

ارسال نظر