کد خبر : 43370

جنگ تجاری آمریکا و چین؛

هفته های لرزان افت قیمت پلیمرها ادامه دارد

هفته های لرزان افت قیمت پلیمرها ادامه دارد

پتروتحلیل-بازارهای جهانی همچنان شاهد افت قیمت های محصولات پلیمری است.

به گزارش "پتروتحلیل"، در بازار چین همچنان افت قیمت ها متاثر از جنگ تجاری آمریکا و چین ادامه دارد و به این ترتیب پلی اتیلن سبک خطی با افت ٢٠ دلاری به ٧٨٠ تا ٨١٠ دلار در هر تن CFR چین رسید.

پلی اتیلن سنگین تزریقی هم با ١٠ دلارافت به محدوده ٧٨٠ تا ٧٩٠ دلار در هر تن CFR چین رسید. پلی اتیلن سبک فیلم هم در محدوده ٨٥٠ تا ٨٨٠ دلار در هر تن CFR قرار دارد.

پلی پروپیلن گرید رافیای چینی هم باز هم افت کرد تا بعد از حدودا سه سال زیر ١٠٠٠ دلار قرار بگیرد، محدوده قیمتی این کالا به ٩٧٠ تا ٩٩٠ دلار در هر تن رسیده است.

بازار پلی اتیلن ترکیه هم روندی مشابه با چین و نزولی را طی کرد، به طوری که پلی اتیلن سبک با ٢٠ دلار افت به رقم ٩٤٠ تا ٩٦٠ در هر تن CFR رسید که بیشترین قیمت برای پلی اتیلن است، مابقی پلی اتیلن ها در بازار ترکیه زیر محدوده ٩٦٠ دلار در هر تن قرار دارند و کمترین قیمت هم از نظر نشریه آیسیس متعلق به پلی اتیلن سنگین بادی و پلی اتیلن سبک خطی است.

پلی پروپیلن های گرید رافیا با افت ٩٩٠ تا ١٠٢٠ دلار و پلی پروپیلن های گرید فایبر ١٠٧٠ تا ١١٠٠ دلار در هر تن CFR ترکیه گزارش شده است. از مبدا ایران هم حدود قیمت ها برای رافیا ١٠٢٠ تا ١٠٤٠ و برای فایبر ١٠٧٠ تا ١١١٠ دلار در هر تن CFR ترکیه است.

کارشناسان بازار پتروشیمی همچنان معتقدند؛ ادامه دار شدن جنگ تجاری آمریکا و چین می تواند باز هم بازار پتروشیمی را تحت فشار بیشتری قرار داده و نرخ ها را در وضعیت کاهشی نگه دارد. 

از این رو چشم ها به اخبار در خصوص تنش های تجاری آمریکا و چین دوخته شده است، کما اینکه در ماههای اخیر تعداد شرکت های بیشتری در بازار چین از چرخه معاملات محصولات پلیمری خارج و ورشکسته شده اند.

 

ارسال نظر