کد خبر : 42867

پیش بینی ها از بازار پلیمر ایران؛

افت و خیز بازارهای آسیایی و رشد قیمت پلیمرهای ایرانی متاثر از دلار نیمایی

افت و خیز بازارهای آسیایی و رشد قیمت پلیمرهای ایرانی متاثر از دلار نیمایی

پتروتحلیل-در هفته منتهی به 10 می 2019 قیمت های محصولات پلیمری مورد بررسی در سه بازار موثر در تعیین قیمت پایه ایران روندی متفاوت را سپری کردند.

به گزارش "پتروتحلیل"، بدین ترتیب بازار ترکیه در هفته ای که گذشت روندی بسیار صعودی داشت و محموله های صادر شده از ایران به این بازار روند صعودی داشتند. در نتیجه بیشترین افزایش قیمت در بازار ترکیه برای کالای پلی اتیلن سبک فیلم و با 30 دلار افزایش بوده است. پس از آن کالای پلی اتیلن سنگین بادی بود که 20 دلار افزایش را تجربه کرده است. در بازار ترکیه قیمت پلی اتیلن سبک خطی 15 دلار افزایش و پلی اتیلن سنگین تزریقی هم 10 دلار افزایش را تجربه کرده است. تنها کالایی که در این هفته در بازار ترکیه کاهش نرخ داشت کالای پلی پروپیلن نساجی بود که 10 دلار کاهش نرخ را تجربه کرده بود.

در مقابل دیگر بازار تاثیر گذار بر قیمت های ایران یعنی بازار کشور چین در این هفته روندی کاملا نزولی را پشت سر گذاشت. بدین ترتیب بیشترین کاهش مربوط به کالای پلی اتیلن سنگین تزریقی بوده که با 38 دلار کاهش مواجه بوده است. پس از آن کالای پلی اتیلن سبک فیلم قرار داشته که آن هم 30 دلار کاهش را در این هفته تجربه کرده است. پلی اتیلن های سنگین بادی و سنگین فیلم هم هر کدام 15 دلار کاهش را در بازار چین تجربه کرده اند. کمترین کاهش نرخ هم برای کالای پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله بوده است که 3 دلار کاهش نرخ داشته است.

اما بازار منطقه GCC روند با ثبات تری را نسبت به دو بازار مذکور داشته است و در بین گریدهای مورد بررسی کالاهای سنگین اکستروژن و لوله و سبک فیلم به ترتیب 10 دلار و 5 دلار افزایش داشته اند. در این بازار کالای پلی اتیلن سنگین فیلم نیز کاهشی 5 دلاری را تجربه کرده است.

قیمت دلار: در زمان تهیه این گزارش قیمت میانگین خرید دلار در سامانه نیما برابر با 97.691 ریال بوده است که نسبت به قیمت دلار هفته گذشته افزایشی برابر با 2746 ریال افزایش را تجربه کرده است که برابر با نزدیک به 3 درصد افزایش است. در نتیجه در این هفته هم همچون هفته های گذشته نرخ دلار تعیین کننده روند قیمت های پایه در ایران می باشد و انتظار می رود تمامی گریدهای مورد بررسی در جدول فوق افزایش نرخ را تجربه کنند. در بین گریدهای مورد بررسی انتظار می رود پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتانسیل افزایش نرخ بالاتری را داشته باشد.

 

ارسال نظر