کد خبر : 42117

قیمت‌های پلی اتیلن در جنوب شرق آسیا کماکان تحت فشار ناشی از میزان عرضه در بازار؛

مصالحه‌ی موقت چین و آمریکا کارساز نبود

معتقدیم که مصالحه‌ی موقت بین چین و آمریکا برای از بین بردن تردیدها و بلاتکلیفی در دورنمای بلندمدت بازار کافی نبوده است

مصالحه‌ی موقت چین و آمریکا کارساز نبود

پتروتحلیل- قیمت‌های بازار پلی اتیلن جنوب شرق آسیا، واکنشی به بهبود محتاطانه‌ی قیمت‌ها در بازار چین نشان نداد و با توجه به عرضه‌ی بسیار زیاد در بازار، خصوصاً از کشور آمریکا، روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پلی اتیلن وارداتی، برای منابع مشمول عوارض و معاف از آن، معادل 1050 تا 1150 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم، 950 تا 1060 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم (همگی CIF جنوب شرق آسیا، نقد) گزارش شدند.

در مقایسه‌ی هفته به هفته، بازه‌ی قیمت‌های پلی اتیلن سنگین 40 تا 70 دلار در هر تن و پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی نیز 10 تا 30 دلار در هر تن پایین آمدند.

تاجری از مالزی گزارش داد پیشنهادهای خرید پلی اتیلن آمریکایی را در نرخ 1050 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و 950 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم (CIF، نقد) دریافت کرده است.

او اظهار داشت: «معتقدیم که مصالحه‌ی موقت بین چین و آمریکا برای از بین بردن تردیدها و بلاتکلیفی در دورنمای بلندمدت بازار کافی نبوده است. این روز‌ها داریم تعداد روزافزونی از پیشنهادهای خرید پلی اتیلن آمریکایی را دریافت می‌کنیم. بنابراین با توجه به فشار فزاینده ناشی از زیادی میزان عرضه در بازار، بعید است قیمت‌ها در جنوب شرق آسیا فعلاً بهبودی داشته باشند.

برخی عرضه‌کنندگان بین‌المللی تایید کردند که برخلاف قیمت‌های بازار چین که اندکی بالاتر هستند، تقاضا از جنوب‌ شرق آسیا همچنان محدود است.

منبعی نزدیک به یک تولیدکننده‌ی واقع در خاورمیانه اظهار داشت: «انتظار نداریم بازار پلی اتیلن این منطقه در آینده‌ی نزدیک بهبود داشته باشد.»

ضمناً بر اساس اطلاعات ما در بازار صنایع بالادستی، تا اینجای هفته، قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی دچار کاهش مجدد شده‌اند و درنتیجه از پایین‌ترین نرخ خود در سه سال گذشته هم عبور کردند.

ارسال نظر