کد خبر : 42022

با توجه به پیش رو بودن زمان اعلام قیمت‌های دسامبر؛

نرخ پی وی سی در بازار داخلی چین کماکان کاهشی است

معامله‌کنندگان تصمیم گرفتند همچنان خارج از بازار و ناظر روند تغییرات باقی بمانند تا زمانی که تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی قیمت‌های ماه دسامبر را اعلام کند، اگرچه انتظار می‌روند روند تغییرات ثابت تا اندکی افزایشی باشد

 نرخ پی وی سی در بازار داخلی چین کماکان کاهشی است

پتروتحلیل- در چین، بازار داخلی پی وی سی برای چهارمین هفته‌ی پیاپی روندی ثابت تا کاهشی را پی گرفت و بازار پی وی سی وارداتی نیز پیش از اعلام قیمت‌های ماه دسامبر از سوی یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی، شاهد هیچ تغییری نبود.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های بازار داخلی برای پی وی سی اتیلن پایه 100 یوان (معادل 14 دلار) در هر تن نسبت به هفته‌ی گذشته افت داشت اما پی وی سی استیلن پایه عمدتاً در حوالی نرخ هفته‌ی گذشته خود در نوسان بود. تقاضای خرید پایین و همینطور کاهش در بازار انرژی‌ها، همچنان باعث ایجاد افت در بازار بود. چند تاجر خاطرنشان کردند: «رویکرد به بازار داخلی پی وی سی این هفته همچنان ضعیف ماند. نگرانی‌های روزافزون نسبت به وضعیت تقاضا با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، نوسانات در قیمت‌های بازار معاملات آتی و نیز کاهش قیمت نفت خام در این بازار، همگی بر بازار فشار ایجاد کرده‌اند.» در این میان، پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان، که از اوایل هفته نوسان داشته بود، روز 14 نوامبر افزایش مختصر 50 یوانی (معادل 7 دلار) در هر تن را به ثبت رساند.

قیمت‌های پی وی سی گرید k67 وارداتی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در نرخ 830 تا 860 دلار در هر تن (CIF، نقد) اعلام شدند. معامله‌کنندگان تصمیم گرفتند همچنان خارج از بازار و ناظر روند تغییرات باقی بمانند تا زمانی که تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی قیمت‌های ماه دسامبر را اعلام کند، اگرچه انتظار می‌روند روند تغییرات ثابت تا اندکی افزایشی باشد.

احتمال می‌رود قیمت‌های پی وی سی در بازار داخلی روند ثابت تا کاهشی خود را در روزهای آتی حفظ کنند چراکه انتظار بر این است که نظر به پیش رو بودن زمستان، تقاضا بیش از پیش ضعیف شود. کاهش‌های محسوس بازار انرژی نیز مزید بر علت بوده‌اند. در خصوص واردات نیز معامله‌کنندگان منتظرند تا از قیمت‌های ماه دسامبر که هفته‌ی آینده اعلام می‌شود مطلع شوند و در نتیجه تصویر واضح‌تری از بازار به‌دست بیاورند.

مهم‌ترین نکات

• کاهش 100 یوانی پی وی سی اتیلن پایه

• پی وی سی استیلن پایه عمدتاً ثبات داشته است

• تقاضای ضعیف هنوز در بازار حکمفرماست

• کاهش‌های محسوس در نرخ نفت خام موجب بروز نگرانی‌هایی در میان معامله‌کنندگان شده است

• انتظار برای روندی ثابت تا اندکی افزایشی برای قیمت‌های ماه دسامبر 

•  گرید k67 وارداتی (دلار در هر تن): 830 تا 860 (CIF)

ارسال نظر